katarraktisvillage

110 Χρόνια Ελευθερίας !!! Άλλα ανά των αιώνων Πολλές, Ελληνικές - Διαφορετικές- Σημαίες-Λάβαρα, έχουμε ύψωση κατά καιρούς δείτε τες!!

Φώτο politischios.gr
Μιας και φέτος στις 11/11/2012 η Χίος γιορτάζει τα 110 χρόνια συμπλήρωσης Ελευθερίας από τους Τούρκους είπα να το γιορτάσω αλλιώς και όχι με της σχετικές δηλώσεις μπλα μπλα μπλα κτλ. και ψάχνοντας βρήκα κάτι που δεν υπάρχει περίπτωση να μάθουν τα παιδιά μας στο σχολείο,,, αλλά και από εμάς λίγοι το ξέρουν.


(Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο πουθενά στον κόσμο!!!
Ότι και να γίνει, όπως πάει να γίνει , ότι σκέφτονται να μας κάνουν ότι και ότι και ότι, δεν μπορούν να μας σβήσουν γιατί όπια πέτρα και να σηκώσεις σε όποιο μέρος του κόσμου και να πας παντού υπάρχει το Ελληνικό στοιχείο !!!)

Ελληνικές σημαίες και σύμβολα στο πέρασμα της ιστορίας και των αγώνων .

Μία μικρή ιστορία πίσω από κάθε σημαία ... συνθέτουν όλες μία μεγάλη ιστορία ... την Ελληνική!



Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπετε την σημαία πλοίου των Ψαρών το 1821, με σταυρό, άγκυρα και λόγχη,σύμβολα της Φιλικής Εταιρείας και την επιγραφή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ - ΨΑΡΑ. Η σημαία αυτή ήταν υψωμένη στο θωρηκτά « Ψαρά» κατά τις ναυμαχίες της Έλλης 3 Δεκ. 1912,
και της Λήμνου, 5 Ιαν. 1913.

Η αλήθεια είναι ότι το όλο θέμα ξεκίνησε όταν η μικρή,,, που είχαμε πάει στα ψαρά το καλοκαίρι είδε την σημαία των ψαρών και είχε απορίες,,, συζητήσαμε κάποια πράγματα,, και το έψαξα λίγο παραπάνω... Έτσι θα δείτε <<όλες>> νομίζω τις Ελληνικές σημαίες που έχουν κυκλοφορήσει, όσες βρήκα, μπορεί να λείπουν κάποιες οπότε όποιος ξέρει μπορεί να μου στείλει ένα μήνυμα να την ανεβάσω και αυτή.

Πρώτα βέβαια θα σας βάλω την Σημαία που σηκώθηκε στην Χίο μετά την απελευθέρωση της Χίου από του Τούρκους το 1912.



 Η ιστορία της είναι θαυμάσια !!

Όταν ένα κορίτσι η Ευγενία Μαδιά, κόρη του ιατρού Κωνσταντίνου Μαδιά, είδε τον Ελληνικό στόλο στο λιμάνι της Χίου, έβγαλε από το μπαουλάκι της τα υφάσματα που είχε φυλάξει και από αυτά προσπάθησε να φτιάξει την σημαία. 
Βλέπουμε πως τα χρώματα δεν είναι πιστά της γαλανόλευκης, ούτε 9 οι γραμμές αλλά 7. Εντούτοις ο Διοικητής, τόσο πολύ συγκινήθηκε με την φιλοπατρία και την ενθουσιώδη αυτή κίνηση της δεσποινίδος Μαδιά, ώστε αυτήν ανύψωσε ως την πρώτη σημαία της Ελεύθερης πια Χίου στο Διοικητήριο.

Ξεκινάμε λοιπών .

Πρώτα η Σημαία και από κάτω η εξήγηση!!

Έχουμε Σήμερα


 Η σημαία του Γιάννη Σταθά, μια από αυτές των σκλαβωμένων Ελλήνων, όμοια με την πρώτη επίσημη σημαία ξηράς της Ελλάδας. 0 σκιαθίτης αρματολός τη χρησιμοποίησε στο στολίσκο του το 1800.


 H σημαία στους χρόνους της Βασιλείας: του Οθωνα (1833-1862), του Γεωργίου Α' (1863-1913), του Κωνσταντίνου Α' (1913-1917 και 1920-1922), του Αλέξανδρου Α' (1917-1920), του Γεωργίου Β' (1922-1924).


Των Φρουρίων και των Ταγμάτων Πεζικού, σύμφωνα με το διάταγμα 540 της 15ης Μαρτίου 1822. Μέχρι το 1978 ήταν και η επίσημη σημαία της Ελλάδας


Η αρχική πολεμική σημαία της Πολεμικής Αεροπορίας, που βρισκόταν σε χρήση από το 1931, όταν ιδρύθηκε το Οπλο της Αεροπορίας, μέχρι και το 1980. Τότε αντικαταστάθηκε το κυκλικό εθνόσημο με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ επί νεφών

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
(1932 ΕΠΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΖΑΙΜΗ)


Η σημαία του πυρπολητή Κωνσταντίνου Κανάρη.


Των αδελφών Καλλέργη, πριν από την Επανάσταση. Μοιάζει πολύ με τη σύγχρονη.

Η σημαία των Ελληνικών Πολεμικών πλοίων που καθορίστικε με το Προεδρικό διάταγμα 540 στις 15 Μαρτίου 1822 . Μετά την κατάργηση της εμπορικής ναυτικής σημαίας το 1828 καθιερώθηκε ως Ναυτική σημαία της Ελλάδας

Σημαία της Κρήτης. Πριν από το 1453 και σε όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας χρησιμοποιούσαν κόκκινη σημαία με την εικόνα του προστάτη του νησιού, Απόστολου Τίτου.

Των Επτανήσων κατά την περίοδο της βρετανικής κυριαρχίας [1815-1864]. Η βρετανική σημαία προστέθηκε το 1817. Το φτερωτό λιοντάρι του Αγίου Μάρκου κρατούσε το Ευαγγέλιο από το οποίο ξεπετάγονταν επτά κοντάρια.

Ο θυρεός του Γενικού Επιτελείου Στρατού με το δικέφαλο αετό και την επιγραφή «ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ».

Η ναυτική σημαία της Ηγεμονίας της Σάμου.

Του Ανδρέα Λόντου κατά τον πρώτο χρόνο της Επανάστασης. Με αυτή κατέλαβε το φρούριο της Πάτρας στις 21 Μαρτίου 1821.

Χρησιμοποιήθηκε στο ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου το 1866. Ανήκε στον οπλαρχηγό Γεώργιο Δασκαλάκη. Φέρει το σταυρόμε το ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ και τα αρχικά Κ(Κρήτη), Ε(Ενωση), Ε(Ελευθερία) ή θ(θάνατος).

Του Μιχαήλ Παλαιολόγου (1261-1282), που ανακατέλαβε την Πόλη στις 15 Αυγούστου 1261. Τα δύο στέμματα συμβολίζουν τις ισάριθμες πρωτεύουσες: την Κωνσταντινούπολη και τη Νίκαια.

Η αρχαία ρωμαϊκή, που χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα χρόνια του Βυζαντίου. Λέγεται ότι σχεδιάστηκε από το στρατάρχη Μάριο και αρχικά έφερε ασημένιο αετό με ανοιχτές φτερούγες και χρυσούς κεραυνούς στα νύχια του.

Η σημαία της Κρητικής Πολιτείας.

Η Βυζαντινή μετά το 395 μ.Χ. Μετά την πρώτη χρήση του σταυρού από τον Μέγα Κωνσταντίνο

Η σημαία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. Αποτελεί εξέλιξη της βυζαντινής με το δικέφαλο αετό να εμφανίζεται σε διάφορες εκδοχές.

Μία απ τις σημαίες των Συνταγματικών της Περαχώρας, μετά το 1822.

Η επίσημη της Διοικήσεως της Σάμου κατά το πρώτο έτος της Επανάστασης (όμοια με αυτή της Φιλικής Εταιρείας).

Η σημαία του Αλέξανδρου Υψηλάντη.Είχε το σταυρό με ένα στεφάνι δάφνης και την επιγραφή "ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ" .

Η σημαία του Κατσώνη του Λάμπρου .
(1752-1804) ήταν Έλληνας ναύαρχος του ρωσικού ναυτικού, ιππότης, & ήρωας του απελευθερωτικού κινήματος του 1787.

Η σημαία των οπλαρχηγών από τα Αγραφα με την δική της ξεχωριστή σχεδίαση , όπως εξάλλου και κάθε "τοπική" κοινωνία που συνήθιζε να υιοθετεί την δική της σημαία σύμφωνα με τα γούστα των τοπικών οπλαρχηγών .

Αλλη μία σημαία που χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα χρόνια της επανάστασης . Η σημαία του Δημήτριου Πλαπούτα . Κλασσική άσπρη με τον γαλάζιο σταυρό και τα αρχικά του "Ιησούς Χριστός Νικά" .

Ήταν η σημαία του Γεώργιου Σαχτούρη . Συνήθως στα νησιά του Αιγαίου οι σημαίες έμοιαζαν αρκετά μεταξύ τους και έφεραν σύμβολα και χαρακτηριστικά επηρεασμένα από την "Φιλική εταιρεία" .

Ηταν η σημαία της Επτανήσου. Υψώθηκε πρώτη φορά στην ακρόπολη της Κέρκυρας στις 13/1/1801 . Απεικονίζει ένα φτερωτό λιοντάρι .

Σημαία της Μάνης . Χρησιμοποιούσαν την λέξη "ΝΙΚΗ" και όχι "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" γιατί ως γνωστό η Μάνη ήταν πάντα ελεύθερη

Σημαία του σύντεκνου οπλαρχηγού Αντώνιου Σήφακα κατά την Κρητική Επανάσταση του 1866 .

Σημαία των Σπετσών . Σταυρός για την χριστιανοσύνη , ανεστραμμένη ημισέληνος για την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας , δόρυ για την Ελληνική δύναμη και άγκυρα για την επιμονή του αγώνα ....

Οι σημαίες των Σπετσών και των Ψαρών έφεραν την επιγραφή "Ελευθερία ή Θάνατος" . Την σημαία την χρησιμοποιήσε αργότερα και ο Ανδρέας Μιαούλης .

Σημαία της Υδρας , με τον σταυρό και το φίδι . Οι νησιώτες παρομοίαζαν το φίδι με τους Τούρκους που τρώει τα "αυγά" του γένους .

Η παλαιότερη και πιο γνωστή σημαία της Επανάστασης . Σχεδιασμένη από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό , Εχει τα σύμβολα της "Φιλικής Εταιρείας . Την ύψωσε ο Γεώργιος Σισίνης στην Ηλιδα το 1821 . Σήμερα είναι στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο .

Την χρησιμοποιούσαν οι Κολοκοτρωναίοι από τον 18ο αιώνα . Από το 1806 και ο θεόδωρος Κολοκοτρώνης είχε τον σταυρό του Αγίου Ανδρέα ως σύμβολο - σημαία .

Σημαία του Αρείου Πάγου υψώθηκε στην ανατολική Ελλάδα στις 19/1/1821 . Σταυρός = πίστη , καρδιά = αγνότητα επανάστασης , άγκυρα = σταθερότητα του σκοπού της ελευθερίας .

Αυτή θα μπορούσε να είναι η σημερινή μας σημαία αφού είχε προταθεί από τον Ρήγα (1757-1798) ως σημαία της "Ελληνικής Δημοκρατίας" . Βλέπετε το ρόπαλο του Ηρακλή και τρεις σταυρούς .

Κυμάτιζε από το 1431 μέχρι και το 1639 σε Πελοπόννησο και Ηπειρο . Γνωστή και ως σημαία των Σπαχήδων , η σημαία είχε στην μέση τον Άι Γιώργη .

Η σημαία του Κορκονδείλα Κλαδά. Υψώθηκε το 1464 στην Πελοπόννησο , το 1479- 1481 κυμάτιζε στην Μάνη και το 1482 στην Χιμάρα .Αποτελεί μία από τις πιο γνωστές Ελληνικές σημαίες των σκλαβωμένων Ελλήνων .

Διάφορες αμαρτωλές να το πω;;;;;


Σημαία που ύψωσε ο αρματολός του Παρνασσού Λάμπρος Τσεκούρας. H σημαία έφερε σταυρό, σε συνδυασμό με τον αετό. Πέρα από τον γνωστό πουλί σταυραετό, τα διάφορα κοσμήματα που φορούσαν τότε και οι σημαίες αυτές ονομάζονταν σταυραετοί.

Αναπαράσταση σημαίας των Φαναριωτών στη Βλαχία κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας.

Σημαία του Μερκουρίου Θεοδώρου Μπουά τέλη του 15ου αιώνα. Για τις υπηρεσίες στις μεγάλες δυνάμεις ενάντια στους Οθωμανούς του προσφέρθηκαν έξι σημαίες. Την σημαία αυτή την δώρισε ο αυτοκράτορας της Γερμανίας Μαξιμιλιανός ο Α΄.

Ναυτικές σημαίες της Ελλάδας και της Σμύρνης κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Το κόκκινο συμβολίζει την Τουρκία που έχει σκλαβωμένους τους Έλληνες που συμβολίζει το μπλε. Βλέπουμε ότι το μπλε είχαν συνδέσει οι Τούρκοι με την Ελλάδα.

(Αναπαράσταση) Σε ιστορικό αρχείο της Εθνικής Βιβλιοθήκης με αριθμό 8711 αναφέρεται ότι , η πρώτη σημαία της επανάστασης ανυψώθηκε στα Καλάβρυτα και έφερε σταυρό με 16 λωρίδες από κάτω με την επιγραφή: ή ελευθερία ή θάνατος.

Σημαία που ύψωσε άγνωστος καπετάνιος. Το λευκό σημαίνει την λύτρωση με την βοήθεια του σταυρού και το μαύρο την αδούλωτη Ελληνική ψυχή. Ο σταυρός αυτός είναι του Saint Piran, προστάτου άγιου των ανθρακωρύχων κασσίτερου της Κορνουάλλης, και χρησιμοποιείται από τον 15ο αιώνα σε διάφορες σημαίες.


Σημαία που χρησιμοποίησαν οι Έλληνες εθελοντές στην εκστρατεία του Ναπολέοντα στην Αίγυπτο το 1798. (Εθνικό Ιστορικό Μουσείο).

Στον πίνακα έξοδος του Μεσολογγίου βλέπουμε την σημαία που ύψωσαν οι Μαυρομιχαλαίοι το 1769 στην επανάσταση που υποκινήθηκε από την Ρωσία. Παρόμοια σημαία ύψωσαν ο Μελισσηνός Μακάριος και οι Κολοκοτρωναίοι.

 Στο πίνακα η πολιορκία της Τριπολιτσάς βλέπουμε ένα τύπο σημαίας που χρησιμοποιούσαν στην επανάσταση.

Σημαία με κόκκινο σταυρό χρησιμοποιούσαν οι οπλαρχηγοί των Αγράφων και οι Καλαρρυτήνοι της Ηπείρου.

Με Αγίους!!

Οι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν σημαίες που έφεραν τον άγιο Δημήτριο. Οι Πελοποννήσιοι τους στρατηλάτες Άγιο Γεώργιο και Άγιο Δημήτριο με την επιγραφή "εν τούτω νίκα"

H σημαία που ύψωσε ο Μάρκος Μπότσαρης στο Σούλι στις 26 Οκτωβρίου του 1820.


Οι Χειμαριώτες χρησιμοποιούσαν σημαίες που έφεραν τους ταξιάρχες Μιχαήλ και Γαβριήλ.

Σημαία του καπετάν Τζιουβάρα το 1770, στην άλλη πλευρά είχε προσθέσει την εικόνα της Παναγίας. Την ίδια σημαία χωρίς τον χριστό σήκωσαν οι Μαυρομιχαλαίοι στην υποκινούμενη επανάσταση από την Ρωσία το 1769.


Ο Λάμπρος Κατσώνης είχε χρησιμοποιήσει στο στόλο του παρόμοια σημαία .

Σημαία της Θράκης και της Ρωμυλίας και των περιοχών γύρο από την Κωνσταντινούπολη.

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΜΕΝΙΔΙΩΤΩΝ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΩΝ ΠΕΖΙΚΟΥ
ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΙΜΟΥ ΓΑΖΗ
ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΥ ΗΛΙΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΑΚΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΜΠΟΤΣΑΡΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΝΑΡΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ
ΝΑΥΤΙΚΟΥ, 1822-1828

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΩΝ ΕΠΙ ΦΡΑΓΚΟΚΡΑΤΙΑΣ


ΣΗΜΑΙΑ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΟΝ ΕΠΙ ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΕΤΑΞΑ (1936)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟΥ
ΠΑΤΡΩΝ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ
ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΘΩΝΟΣ


Η ΣΗΜΑΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΣΩΣΕ Η ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ
ΤΟΥ ΑΡΚΑΔΙΟΥ (1866)


Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΥ
ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΑΓΚΛΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1854 ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ,
ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ (1854)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ
ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ Β' (1936)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΠΟΥΤΑ


ΤΟ ΜΠΑΙΡΑΚΙ ΤΟΥ ΣΑΧΤΟΥΡΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΟΥ Α' (1914)

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΟΧΟΥ (1914)

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ (1914)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΜΗΤΡΟΣ (1914)



ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
(ΕΠΙ ΙΣΑΑΚΙΟΥ ΚΟΜΝΗΝΟΥ)

ΦΟΙΝΙΚΙΣ (ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΩΝ
(ΕΠΟΧΗ ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ)




ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ
(ΕΠΙ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΟΥ)



ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ
(ΕΠΙ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΦΩΚΑ)

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ


Και τέλος τα κοντάρια 



Τα κοντάρια που στηρίζονταν οι σημαίες στην επανάσταση τελείωναν σε διάφορα σχέδια που είχαν θέμα τον σταυρό. Αυτά ονομάζονταν επίστεψη. Η επίστεψη τελείωνε σε λόγχη για να χρησιμοποιείται σαν όπλο. Το κάτω μέρος των κονταριών ήταν επίσης μυτερό για να μπήγεται εύκολα στο έδαφος.



Ελπίζω να σας άρεσε,,,, για να ξεφύγουμε λίγο από τα επιτειακά που ακούμε κάθε χρόνο,,
απλά μια χάρη κοινοποιήστε το να το μάθουν όλοι!!

Από τα ελληνικά αρχεία.


Share:

Η μουσική είναι ένα ολόκληρο σύμπαν μας λέει ο μικρός Μανώλης

Νιώθεις πολύ ευχάριστα να μιλάς με έναν νέο με όνειρα και προσγειωμένο.

Τον ακούσαμε στο μέγαρο μουσικής, εκπληκτικός  ο Μανώλης, του ζήτησα να μας πει δυο λόγια και ετοιμάσαμε την συζήτηση μας. Αργήσαμε λίγο γιατί είχε πρόβες για την δεύτερη παράσταση στο Μέγαρο. Επίσης είχε και τα γενέθλια του πριν λίγες μέρες!
 Στα 19 του το ζήτησα στα 20 κάναμε την κουβέντα  λέω χαριτολογώντας \Πάμε να γνωρίσουμε τον Μανώλη

Ονοματεπώνυμο: Εμμανουήλ Ζαχαράκης • Ηλικία : 20

• Τόπος καταγωγής:

Γεννήθηκα στην Αθήνα, μεγάλωσα στη Μυτιλήνη, ο πατέρας μου έχει καταγωγή από το Ηράκλειο Κρήτης και η μητέρα μου από τα Ιωάννινα.

Τι ήθελες να γίνεται από μικρός:

Ο πατέρας μου, ως πληροφορικός, από την αρχή με έβαζε σιγά-σιγά στους υπολογιστές, αλλά επειδή η οικογένειά μου λάτρευε τη μουσική, στη Β' Δημοτικού μου πήρε ο πατέρας μου ένα αρμόνιο και αργότερα μία δασκάλα στο σπίτι. Από τότε, δεν μου πέρασε τίποτα άλλο από το μυαλό όσον αφορά τον επαγγελματικό μου προσανατολισμό.

Στη Γ' Λυκείου, μου είχε κάνει μία συνάδελφός σας μία ερώτηση «εάν θα ασχοληθώ με τη μουσική» και αμέσως απάντησα χωρίς σκέψη «δεν ακολουθώ εγώ τη μουσική, αλλά η μουσική με ακολουθεί».

Για μένα, η μουσική είναι σαν ένα λιβάδι, όπου μέσα μπορεί να φυτρώσουν αρωματικά λουλούδια, άνθη, δέντρα, τσουκνίδες, αγριόχορτα κ.λπ. Βλέπω λοιπόν τη μουσική σαν μια επιστήμη που θα πρέπει να διαλέξει κάποιος με ποιον τομέα (δηλαδή με ποιο είδος φυτού, ή ακόμα με τη γη) θα πρέπει να ασχοληθεί.

Πολλές φορές σκέφτομαι ότι θα ήθελα να είχα 3 ή 4 ζωές για να μπορέσω να μάθω όσα περισσότερα γίνεται πάνω στη μουσική. Για αυτό διάλεξα το τμήμα μουσικολογίας του ΕΚΠΑ, που βασικά θέτει τα θεμέλια στην επιστήμη της μουσικής.

Σχολείο:
Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης (Α’ και Β’ Γυμνασίου, 2014-2016), 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης (Γ’ Γυμνασίου, 2016-2017), Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης (Α’-Γ’ Λυκείου, 2017-2020, βαθμός απολυτηρίου 19.3)

Σπουδές:
Έχω ολοκληρώσει τον κύκλο των σπουδών των Ανωτέρων Θεωρητικών της μουσικής, ο οποίος κύκλος περιλαμβάνει: Ειδικό Αρμονίας (3 έτη), Αντίστιξη (2 έτη) και Φούγκα (2 έτη).

Πότε ξεκινήσατε να ασχολείσθε με την μουσική :
Στην Β’ Δημοτικού.

Ποιο ήταν το έναυσμα για να ξεκινήσετε :
Αυτό βγήκε από μέσα μου, δεν υπήρξε κανένα έναυσμα. Στην ηλικία που ήμουν, δεν καταλάβαινα το τι ήταν το έναυσμα, πάντως από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου η οικογένειά μου άκουγε πάντα πολύ μουσική.

Ποιες οι δυσκολίες για έναν νέο να ασχοληθεί με την μουσική :

Πολλές φορές, ορισμένοι διδάσκοντες, μπορεί να χρησιμοποιήσουν λανθασμένες μεθόδους για την εκμάθηση ορισμένων στοιχείων της μουσικής.

Λόγου χάρη, κάποιος διδάσκων είναι πιθανό στην διδασκαλία του, κάτι που είναι σχετικά εύκολο, να το παρουσιάσει στον μαθητευόμενο σαν κάτι αρκετά δύσκολο, κάτι που θα δυσκολέψει περισσότερο τη λήψη γνώσεων της μουσικής από τον μαθητή.

Εκτός όμως από την διδασκαλία, μια συχνή σχετικά δυσκολία για έναν νέο που ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική, είναι ότι το οικείο του περιβάλλον μπορεί να μην βρίσκει σωστή την απόφαση του νέου να ξεκινήσει να ασχολείται με τη μουσική.

Πολλοί άνθρωποι, βλέπουν τη μουσική απλά σαν διασκέδαση. Παραδείγματος χάρη, «γρατζουνάω μια κιθάρα», «τραγουδάω για την πλάκα μου». Μουσικός, κατ’ εμέ, είναι αυτός ο άνθρωπος του οποίου η μουσική καταφέρνει να «κυβερνήσει» όλα του τα κύτταρα, όταν ο ίδιος παράγει μουσική, αλλά ακόμα και όταν απλώς ακούει ένα έργο μουσικής.

Διότι, η μουσική, δεν είναι απλά μια ασχολία, είναι ένα ολόκληρο σύμπαν. Πάντως, κακά τα ψέματα, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει ακούσει μουσική στη ζωή του!!

Τι προσφέρει η μουσική παιδεία :

Η μουσική παιδεία μπορεί να προσφέρει σε έναν μαθητευόμενο εκτός από γνώσεις πάνω στη μουσική, άποψη πάνω στο ποια είδη της μουσικής θεωρεί ότι είναι καλύτερα. Με λίγα λόγια, η μουσική παιδεία συμβάλλει στην καλλιέργεια της αισθητικής της μουσικής του μαθητή.

Επίσης, η μουσική παιδεία, είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει το έναυσμα του μαθητευόμενου να δημιουργήσει πρωτότυπη μουσική. Εκτός όμως των παραπάνω, μέσω της μουσικής παιδείας και συγκεκριμένα της διδασκαλίας εκμάθησης ενός μουσικού οργάνου, επιτυγχάνεται η ομαδική συνεργασία διάφορων μέρων του σώματος. Καταρχήν, συνεργάζονται τα δέκα δάχτυλα των χεριών μεταξύ τους. Ακόμη, στην περίπτωση του πιάνου, θα πρέπει να συγχρονιστούν τα χέρια και τα πόδια με τον εγκέφαλό. Με λίγα λόγια, στην εκμάθηση κάθε μουσικού οργάνου υπάρχει ομαδική συνεργασία μέρων του ανθρώπινου σώματος. Ηο…

Ποιο το όραμά σου ως Μουσικός;

Η μουσική, από μόνη της, είναι ένα όραμα. Παρ’ όλα αυτά, αν πούμε ότι έχω φιλοδοξίες, όπως έχω ήδη αναφερθεί, δεν μου φτάνουν 1 ή 2 ζωές για να πραγματοποιηθούν αυτές οι φιλοδοξίες. Άρα θα περιοριστώ σε μία διαρκή εκμάθηση, ότι μπορώ περισσότερο πάνω στη μουσική και από την άλλη, μόλις θεωρήσω ότι είμαι ώριμος να αρχίσω να προσφέρω κοινωνικά ότι έχω μάθει από οποιοδήποτε μετερίζι, π.χ. είτε ως συνθέτης, είτε ως διευθυντής ορχήστρας, είτε ως δάσκαλος, είτε ακόμα σαν ένα απλό μέλος μιας πολυοργανικής συμφωνικής ορχήστρας, ακόμα δε, παρουσιάζοντας (cover) άλλα μουσικά κομμάτια, ελληνικά ή ξένα, τα οποία μου έχουν κινήσει το ενδιαφέρον π.χ. έντεχνα κομμάτια, minimal (πειραματική) μουσική ή κλασική (λόγια) μουσική.

Και τέλος πες μας λίγο τα άμεσα πλάνα σου .

Το πλάνο μου είναι να τελειώσω τη Μουσικολογία (σε 2 έτη από τώρα) με κατεύθυνση την Μουσική Τεχνολογία, μετά να πάω στη Γερμανία να κάνω μία εξειδίκευση στο πιάνο (BSe) και εκεί μπορεί να ανακαλύψω ακόμα περισσότερα πράγματα (π.χ. ελεύθερη σύνθεση, σύνθεση για κινηματογράφο/θέατρο, ή ακόμα, αν έρθουν βολικά τα πράγματα, διεύθυνση συμφωνικής ορχήστρας). Φυσικά όλα αυτά υπό την αίρεση ότι θα έχω τη δυνατότητα να βιοπορίζομαι είτε μόνος μου είτε με τη βοήθεια της οικογένειάς μου.

Πως ήταν η βραδιά στο Μέγαρο ; έχεις ξανά παίξει εκεί;

Από 12 χρονών κάνω ζωντανές εμφανίσεις στη Μυτιλήνη, πρωτίστως για φιλανθρωπικούς σκοπούς, έτσι έχω μία εξοικείωση με το κοινό, αλλά η εμπειρία μου αυτή στο Μέγαρο ήταν μοναδική.

 Στις 10 Οκτωβρίου, που είχε γίνει η πρώτη παράσταση (η δεύτερη έγινε στις 24 Οκτωβρίου), ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που έπαιξα στο Μέγαρο Μουσικής! Συγκεκριμένα, οι δύο αυτές παραστάσεις έγιναν στην αίθουσα Λίλιαν Βουδούρη. Πρώτον, γιατί ήταν μια εκπληκτική παράσταση του Μάκη Ψαραδέλλη και επί τη ευκαιρία, θέλω να τον ευχαριστήσω για την τιμή που μου έκανε να με καλέσει να συμμετάσχω σε αυτήν την υπέροχη παράσταση σαν πιανίστας και επιμελητής της ορχήστρας. 
Τα δύο sold out που έγιναν καταδεικνύουν το πόσο επιτυχημένη και σωστά οργανωμένη ήταν η παράσταση, αφ’ ενός τόσο με τις μελωδίες και τα τραγούδια του Μάκη και αφ’ ετέρου την συναισθηματικότητα που κατόρθωσε αυτός ο καλλιτέχνης να μεταλαμπαδεύσει στο κοινό. Εμείς από την άλλη, συνεπικουρήσαμε μέσω των δυνατοτήτων μας σαν μουσικοί σε αυτό το έργο. Η παράσταση δε, αφήνει υποσχέσεις για να συνεχίσει, ενδεχομένως και σε άλλες αίθουσες και μεγαλύτερες, έτσι θα έχει την ευκαιρία περισσότερος κόσμος να την απολαύσει.



Επί τη ευκαιρία, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε, να μου δώσετε βήμα προκειμένου να εκθέσω τόσο τη δική μου «μουσική προσωπικότητα» – ως νέος μουσικός όσο και την υπέροχη δουλειά που έχει κάνει ο Μάκης και αξίζει να την απολαύσουν όσο περισσότεροι γίνεται.



Y.Γ Καλές μουσικές διαδρομές Μανώλη!!

Share:

Αλορ Σε Λα Γκερ.....


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!
 

Share:

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ

> Ελπίζουμε να βασιστούμε σε πιστούς αναγνώστες και όχι σε ακανόνιστες διαφημίσεις. Ευχαριστώ!

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Blog Archive

Recent Posts