katarraktisvillage

Περί φιλανθρωπίας...

Είσαι άνθρωπος. Έχεις καρδιά κι αισθήματα. Βλέπεις τον πόνο γύρω σου και προσπαθείς να κάνεις κάτι. Μια στάλα βοηθείας για να ημερέψεις τα άγρια πάθη σου και να νιώσεις πως κάτι προσφέρεις. Δεν είναι κάτι. Είναι πολύ. Αν όλοι μας σκεφτόμασταν το ίδιο, αυτός ο κόσμος θα ΄ταν τόσο μα τόσο διαφορετικός. Μα δε σε νοιάζει. Κάνεις αυτό που σου προστάζει η καρδιά σου και κοιμάσαι ευτυχισμένος τα βράδια. Ώσπου έρχονται οι μεγάλοι, οι ¨καλοί¨,  που σου μιλούν με το μανδύα της καλοσύνης φορεμένο στα χρυσωμένα τους κορμιά και 
Share:

Φρενίτιδα έχει προκαλέσει στα media η ανακάλυψη μιας μαύρης πυραμίδας στον Καταρράκτη της Χίου!!

Φρενίτιδα έχει προκαλέσει στα μέσα media η ανακάλυψη μιας μαύρης πυραμίδας στη Χίο.


 Ο Αιγυπτιολόγος-ερευνητής και μάρτυρας της ανακάλυψης μας μίλησε αποκλειστικά: “Τόσα χρόνια καριέρας στα θρανία....πανεπιστήμιο, master, διδακτωρικό, post-διδακτωρικό κλπ. Ποτέ μου δε μπορούσα να φανταστώ ότι θα είχα μια τέτοια ανείπωτη χαρά! Να κάνω μια τόσο σημαντική ανακάλυψη!!!”.


Η ιστορία ξεκίνησε μετά από την επανεύρευση ουσιαστικά μια υπόγειας διαδρομής στον Καταρράκτη της Χίου


. Ο ερευνητής εντόπισε σε μια σχεδόν ξεχασμένη σύραγγα μια πόρτα! “Η σήραγγα υπήρχε από παλιά” μας δήλωσαν οι ντόπιοι. “Ξέραμε ότι τη χρησιμοποιούσαν για την εξόρυξη κάποιου ορυκτού. Οι Γερμανοί όταν ήρθαν στο χωριό μας το 1940 έκαψαν το χάρτη και τα σχέδια και έκτοτε δεν ξαναπήγαμε”.
Κάποια μέρα λοιπόν εκεί που περπατούσαμε κάτι γυάλισε μέσα στο νερό του ποταμού. Πριν προλάβουμε να δούμε, από τον ουρανό ακούμε έναν ήχο φσσσσσσσσς ένα γεράκι βουτάει αρπάζει αυτό το γυαλιστερό πραγματάκι και φεύγει…
Χμ σκέφτηκα κάτι έχει εδώ, πρέπει να ψάξουμε, και έτσι λοιπόν άρχισαν τα ψαχτιρια





Και ήταν μέχρι να βρούμε την είσοδο…..

Η τοιχογραφίες μας άφησαν άφωνους  η "δυό δυό" πριν χιλιάδες χρόνια;;

 Η αποκάλυψη διέρρευσε μέσα από τους κύκλους μας (Αρχαιολόγους) διότι μετά την Αμφίπολη τα ΜΜΕ δεν ξανασχολείθηκαν  … και έπρεπε κάπως να βγούμε στην επιφάνεια…..





Βέβαια έχει αρχίσει μεγάλη διαμάχη με την εταιρία KokkinakisSugar Art που ζητάει ακουσον ακουσον τα δικαιώματα, γιατί λέει ήταν δικιά της ιδέα !!!!!!!!!!  Πριν χιλιάδες χρόνια!!


Share:

Σε τρία πρόσωπα κατέληξε η επιτροπή του Νόμπελ Ειρήνης!!


Τρεις εμβληματικές μορφές του εθελοντικού κινήματος των πολιτών που λειτούργησαν στο Αιγαίο υπερασπίζοντας το δικαίωμα των προσφύγων στη ζωή, προτείνουν σύμφωνα με έγκυρες πληροφορίες, για το φετινό βραβείο Νόμπελ Ειρήνης κορυφαίοι παράγοντες της επιστημονικής ζωής της Ελλάδας και της κοινωνίας.

Συγκεκριμένα τις υποψηφιότητες προτείνουν ο πρόεδρος της Ακαδημίας Αθηνών Θανάσης Βαλτινός, ο Γεώργιος Πετράκος Πρύτανης του Πανεπιστημίου της Θεσσαλίας και μέλος του Προεδρείου της Συνόδου των Πρυτάνεων, ο καθηγητής και Κοσμήτορας του Παντείου Πανεπιστημίου και Πρόεδρος του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού Χριστόδουλος Γιαλουρίδης και τέλος ο Πρόεδρος της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής Σπύρος Καπράλος.


Με επιστολή τους που σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες θα αποσταλεί τις επόμενες ώρες στην Επιτροπή του βραβείου Νόμπελ προτείνονται δυο Έλληνες εθελοντές που με τις πράξεις τους που έγιναν γνωστές σημάδεψαν την παγκόσμια κοινότητα για το δράμα της συνεχιζόμενης ανθρωπιστικής κρίσης. Η 85χρονη γιαγιά της Συκαμνιάς Αιμιλία Καμβύση και ο 40χρονος ψαράς Στρατής Βαλιαμός. Στο πρόσωπο τους ζητείται να τιμηθούν όλοι ο Έλληνες εθελοντές κάτοικοι του Αιγαίου.

Μαζί τους και μια ξένη εθελόντρια και ακτιβίστρια, η γνωστή ηθοποιός Σούζαν Σάραντον που ταξίδεψε και έδρασε στη Λέσβο ανακουφίζοντας με τη δράση της τη ζωή των προσφύγων και των μεταναστών. Στο πρόσωπο της τιμώνται όλοι οι ξένοι εθελοντές που έπραξαν ανάλογα σε όλη τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς.

Όπως έγινε γνωστό, το χρηματικό ποσό που συνοδεύει το μεγάλο βραβείο θα δοθεί για την ενίσχυση δομών υγείας στα νησιά του Αιγαίου ενώ το σύνολο των αναμνηστικών διπλωμάτων που θα το συνοδεύουν θα εκτίθενται στο Μουσείο της Ακρόπολης.

Ποιοι προτείνονται

Η Αιμιλία Καμβύση είναι 85 χρονών. Παιδί Μικρασιατών προσφύγων από το Μοσχονήσι έζησε όλη της τη ζωή στο ψαροχώρι της Σκάλας Συκαμνιάς. Μαζί με άλλες δυο φίλες της την 89χρονη Ευστρατία Μαυραπίδου και την 85χρονη Μαρίτσα Μαυραπίδου έγιναν σύμβολα των εθελοντών κατοίκων της Λέσβου όταν ο φωτογραφικό φακός «τις συνέλαβε» να περιποιούνται ένα βρέφος παιδί μιας γυναίκας πρόσφυγα από τη Συρία που μόλις είχε αποβιβασθεί στην ακτή.

Αυτό οι τρεις γιαγιάδες συνεχίσουν να το κάνουν όλον αυτόν τον καιρό που το χωριό τους έγινε το επίκεντρο της προσφυγικής – ανθρωπιστικής κρίσης.

Κάθε μέρα κατεβαίνουν στην ακτή, και κάθονται μαζί με άλλους αλληλέγγυους στους πρόσφυγες πολίτες συμπαραστεκόμενοι με όποιον τρόπο μπορούν στους εκατοντάδες ανθρώπους που 
Share:

Εκδρομή με ουσία... Από το σχολείο του Καταρράκτη!


Όπως μας είπε ο διευθυντής του σχολείου μας  Κ Σταύρος Χριστοδούλου  που μας έδωσε και τις φωτογραφίες την εκδρομή την κατά ευχαριστήθηκαν τα παιδιά. 

Επίσης το ΚΠΕ κέρασε τα παιδάκια φρέσκο χυμό πορτοκάλι και σαντουιτσιάκια !!

Εκπαιδευτική εκδρομή στο ΚΠΕ Ομηρούπολης με τίτλο “οι κήποι των εσπερίδων”
Σχετικό με τα εσπεριδοειδή την καλλιέργειά τους, τα προϊόντα τους, τα οφέλη, τον Κάμπο κτλ. Στις φωτο που είναι σε σειρά παίζουν ένα παιχνίδι με πορτοκάλια. Στις άλλες που είναι μαζεμένοι συνεννοούνται για να δώσουν απάντηση σε ερώτηση ενός παιχνιδιού γνώσεων (αφού είχαν δει σχετική παρουσίαση).

Στις άλλες παρακολουθούν παράσταση Καραγκιόζη σχετική με το θέμα του προγράμματος.




Share:

2η Συνάντηση Χορωδιών Χίου τραγουδάμε μαζί.....

Πλήθος από μελωδίες γέμισαν εχθές το Ομηρειο Πνυματικο Κεντρο !

Δείτε τις χορωδίες και σας πληροφορούμε ότι και σήμερα Κυριακή 31 Ιανουαρίου είναι η δεύτερη μέρα και όσοι θέλετε να πάτε είναι καταπληκτικά!!  Σήμερα έχει άλλες χορωδίες με άλλα τραγούδια 
Έναρξη με το τραγούδι <,καλώς ανταμωθήκαμε>> από μεικτή παραδοσιακή χορωδία της 2ης Συνάντησης Χορωδιών .
Διεύθυνση χορωδίας Βασίλης Χαμέτης.




Share:

Κοπή πίτας ΑΕΝ Οινουσσών

Χθες το πρωί η ΑΕΝ Οινουσσών έκοψε την πίτα της στις εγκαταστάσεις της σχολής. Την πίτα ευλόγησε ο εφημέριος του νησιού πατήρ Νικόλαος Καραβάς, ενώ έδωσε το παρόν και ο δήμαρχος Οινουσσών κ. Στέφανος Βογιατζής.
 Το φλουρί της πίτας κέρδισε η καθηγήτρια αγγλικών κα. Δηλαβέρη Μελπομένη.

Σε κάθε έτος εδόθησαν ατομικά πιτάκια για τους σπουδαστές, συνολικά 126, από τα οποία προήλθαν τρεις τυχεροί, έκαστος για το κάθε 

Share:

Ο εορτασμός των τριών Ιεραρχών στο Χωριουδάκι μας.

Έτσι για την ιστορία δηλαδής να θυμόμαστε και 5 πραγματάκια.

Με την ονομασία Τρεις Ιεράρχες αναφέρονται τρεις επιφανείς άγιοι και θεολόγοι της ορθόδοξης χριστιανικής θρησκείας, προστάτες των γραμμάτων και των μαθητών, ο Ιωάννης ο Χρυσόστομος, ο Βασίλειος ο Μέγας και ο Γρηγόριος ο Ναζιανζηνός ή Θεολόγος.

Αναδείχθηκαν πατέρες της Εκκλησίας και άγιοι. Η σοφία και η δράση τους τους έδωσε τον τίτλο των μεγίστων φωστήρων, όπως ψέλνεται και στο τροπάριό τους: «Τους τρεις μεγίστους φωστήρας της τρισηλίου θεότητος...».

Η εορτή των Τριών Ιεραρχών καθιερώθηκε στα μέσα του 11ου αιώνα και στα χρόνια του Κωνσταντίνου Θ' Μονομάχου ή του Αλέξιου Α΄Κομνηνού από τον μητροπολίτη Ευχαΐτων Ιωάννη Μαυρόποδα ο οποίος συνέθεσε τμήμα τουλάχιστον της ακολουθίας για τους τρεις αγίους της Εκκλησίας

Και για να μάθουμε και πως καθιερώθηκε γιατί από παλαιά κρατά αυτή η ιστορία  ....Εκκλησιαστικοπολιτικές και ιδεολογικές παράμετροι της καθιέρωσης της εκπαιδευτικής εορτής

Είναι η εποχή που το ζήτημα της αυτοκεφαλίας της Ελλαδικής Εκκλησίας και των συνακόλουθων αντιδράσεων αποτελεί μείζον πολιτικό θέμα. Οι σχέσεις μεταξύ Αθήνας και Φαναρίου, αλλά και Ελληνικού Βασιλείου και Ρωσίας είναι ψυχρές έως τεταμένες. Παράλληλα είχαν αρθρωθεί επιφυλάξεις για τον ρόλο του νεοπαγούς θεσμού του Πανεπιστημίου και το αν θα εκτόπιζε την Εκκλησία από τα εκπαιδευτικά πράγματα κι αν θα ήταν φιλικά προσκείμενος στη θρησκεία. Όπως επισημαίνει η Έφη Γαζή, η καθιέρωση της πανεπιστημιακής αυτής εορτής στα μέσα του 19ου αιώνα εγγράφεται στα πλαίσια της «απόσεισης των κατηγοριών περί αθεΐας» στην «προβολή και του Πανεπιστημίου ως χώρου διαφύλαξης παραδοσιακών αξιών» και στη «σύνδεσή του με την αυτοκέφαλη Εκκλησία>>. Από την τρίτη δεκαετία του 19ου αιώνα «αδιάκοπη είναι η διασταύρωση της επίσημης θρησκευτικής ζωής με την κοσμική ελληνική ζωή». Κι αυτό αποτυπώνει μεταξύ άλλων η καθιέρωση της Εκκλησιαστικοπολιτικές και ιδεολογικές παράμετροι της καθιέρωσης της εκπαιδευτικής εορτής
Είναι η εποχή που το ζήτημα της αυτοκεφαλίας της Ελλαδικής Εκκλησίας και των συνακόλουθων αντιδράσεων αποτελεί μείζον πολιτικό θέμα. Οι σχέσεις μεταξύ Αθήνας και Φαναρίου, αλλά και Ελληνικού Βασιλείου και Ρωσίας είναι ψυχρές έως τεταμένες. Παράλληλα είχαν αρθρωθεί επιφυλάξεις για τον ρόλο του νεοπαγούς θεσμού του Πανεπιστημίου και το αν θα εκτόπιζε την Εκκλησία από τα εκπαιδευτικά πράγματα κι αν θα ήταν φιλικά προσκείμενος στη θρησκεία. Όπως επισημαίνει η Έφη Γαζή, η καθιέρωση της πανεπιστημιακής αυτής εορτής στα μέσα του 19ου αιώνα εγγράφεται στα 
Share:

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ

> Ελπίζουμε να βασιστούμε σε πιστούς αναγνώστες και όχι σε ακανόνιστες διαφημίσεις. Ευχαριστώ!

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Blog Archive

Recent Posts