Πάτμος - Βιέννη - Χίος Διαδρομή με ένα Βιολί. Θεολόγος Μιχελλής

Πριν ξεκινήσω την συνέντευξη θα ήθελα να σας πω για την γνωριμία μου με τοκ κ Θεολόγο.

Πρώτη συνάντηση Οκτώβριο του 2017, στο Μουσικό Σχολείο Χίου. Ένα κάλεσμα από το Μουσικό Σχολείο στους γονείς των παιδιών που φοιτούν εκεί.

Μια ενημέρωση από όλους τους καθηγητές για το πως διδάσκουν κτλ.
Άρχισε να μιλάει ο κ Μιχελλής και σε λίγο αρχίζει να λέει ότι η Χίος θέλει βοήθεια.....  Είπε κάποιες αλήθειες που πολλοί τις βρήκαν (κάπως) Βέβαια εάν δεν έχεις ζήσει εκτός Χίου δεν μπορείς να καταλάβεις τι εννοούσε.


Εγώ το κράτησα μιας και έχω μεγαλώσει εκτός Χίου .....

Τις επόμενες μέρες και περνώντας ο καιρός μου έλεγε η μικρή, μπαμπά ο κ Μιχελλής είναι καλός!
Εντάξει της έλεγα βιολί παίζει ... ( Για την Ιστορία σας λέω δεν είμαι του βιολιού) .

Η ανατροπή ήρθε λίγους μήνες μετά, ο κ θεολόγος μου άλλαξε γενικότερα την άποψη μου στην παραδοσιακή μουσική.

Αιτία λοιπόν ήταν ένας φίλος μου τραγουδοποιός ο Μάκης ο Ψαραδέλης από την Μυτιλήνη που ήρθε για μια εμφάνιση στην Χίο μαζί με τον Θεόδωρο Κουελή την Βάλια Τσιργιώτη και τον Ισίδωρο Παπαγεωργείου στο Odyssey Wine Bar.

Έλεγε λοιπόν στην αφίσα  μαζί τους ο θεολόγος Μιχελλής - Βιολί.

Ευκαιρία λέω να ακούσουμε και τον κ θεολόγο!! Ε αυτό ήταν!! Ήξερα ποιος θα ήτανε στην επόμενη μου παρουσίαση!! ( Θα κάνω και για τα άλλα παιδιά, προσεχώς ).

Επίσης στο τέλος θα δείτε ένα βίντεο που πολύ δεν θα έχετε δει αλλά και μπορεί να μην ξανά δείτε.
Τον κ Μιχελλή να τραγουδάει!!

Λοιπόν η επόμενη μας συνάντηση ήταν στο Ομήρειο πνευματικό κέντρο Χίου όπου γινόταν διήμερη παρουσίαση των συνόλων του Μουσικού σχολείου. Συναντηθήκαμε την δεύτερη μέρα και του είπα ακριβώς ότι διαβάσατε , ότι μου άλλαξε την εικόνα που είχα για το βιολί και κάπως έτσι βρισκόμαστε τώρα εδώ να διαβάζετε την παρουσίαση του κ Θεολόγου Μιχελλή. Επίσης μαζί του γνώρισα την κ Μαρία Αναματερού το έτερον του ήμισυ και μεγάλη καλλιτέχνη!!

Το εκπληκτικό είναι ότι ο κ θεολόγος ήρθε εντελώς τυχαία στην Χίο, το είπε μία το είπε δυο, τελικά τον ρώτησα τι εννοείτε τυχαία;

Εκείνος μου απάντησε ότι δήλωσε το μουσικό Χίου κατά λάθος, Πέρασε στα ψηλά το κλικ του υπολογιστή μέσα σε 100 επιλογές του νόμου Αττικής και Κορινθίας.. δηλαδή ενώ είχε

δηλώσει παντού νόμο Αττικής κ Κορινθίας.. είχε πατήσει και το μουσικό της Χίου χωρίς να το έχει συνειδητοποιήσει... το κατάλαβε όταν τον κάλεσαν.

Πάμε να μάθουμε λίγα πράγματα για τον κ θεολόγο, κάποια βασικά στην αρχή και προς το  τέλος κάτι που έγραψα σε συνεργασία με τον Γιώργο Σολάρη, το cyclades24.gr και τον κ Νίκο Σολάρη συντάκτη ενός άρθρου που πραγματικά με συγκίνησε με τα γραφόμενα του για τον κ Μιχελλή.

Επικοινώνησα μαζί του, βρήκα τον κ Νίκο να παρακολουθεί μια θεατρική παράσταση στην Τήνο, και δώσαμε ραντεβού να μιλήσουμε την άλλη μέρα που θα γύριζε στην Σύρο. Η συζήτηση με τον κ Σολάρη στο τέλος - Το καλύτερο στο τέλος που λένε!

Πάμε τώρα να γνωρίσουμε τον κ Μιχελλή!

Ο Θεολόγος Μιχελλής κατάγεται από το βορειότερο νησί της Δωδεκανήσου την Πάτμο.

 Εγγονός μεγάλου βιολιστή του νησιού, πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής εννέα χρονών. 

Από μικρή ηλικία παρακολούθησε εντατικά μαθήματα ευρωπαϊκής μουσικής σπουδάζοντας εν συνεχεία Ανώτερα θεωρητικά. Είναι πτυχιούχος Αρμονίας, Αντίστιξης, Ενοργάνωσης – Ενορχήστρωσης.

Στην ηλικία των δεκαεπτά ετών απέσπασε το πρώτο πανελλήνιο βραβείο παραδοσιακού βιολιού σε μαθητικούς αγώνες.

Είναι απόφοιτος του Τμήματος Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, στην κατεύθυνση της Εθνομουσικολογίας – Παιδαγωγικών με βαθμό 8.29.

Στην διάρκεια των μουσικών σπουδών συμμετείχε με το Πανεπιστήμιο σε σπουδαίες συναυλίες σε Ελλάδα και εξωτερικό με αποκορύφωμα το 2002 στο Ηρώδειο, το 2005 και 2006 στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καθώς και στο 21ο Διεθνές Φεστιβάλ Θρησκευτικής Μουσικής στην Arles της Γαλλίας το 2006.

Το διάστημα 2007 έως 2011 διετέλεσε Πανεπιστημιακός συνεργάτης του Τμήματος Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας διδάσκοντας στον τομέα «Ερμηνεία και Εκτέλεση Παραδοσιακού βιολιού και Σύνολα Παραδοσιακής Μουσικής».

Την περίοδο αυτή διοργάνωσε σειρά από εκπαιδευτικές εκδρομές ερευνητικού χαρακτήρα με τα σύνολα του σε Σύρο, Κάλυμνο, Λέρο, Πάτμο, ενώ ήταν κεντρικός εισηγητής σε σεμινάρια παραδοσιακής μουσικής για νέους.

 Από το 2010 διδάσκει ως αναπληρωτής το μάθημα της μουσικής στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση έχοντας υπηρετήσει σε περισσότερες από δέκα σχολικές μονάδες.

 Οι πολυπρισματικές σπουδές, η επιτυχία στον ΑΣΕΠ του 2008, η επταετής διδακτική εμπειρία και η παρακολούθηση πολυάριθμων επιμορφωτικών σεμιναρίων συνετέλεσαν στο να δημιουργήσει μια καινοτόμο αντιμετώπιση της διδασκαλίας με διαδραστικές μεθόδους οι οποίες μεταδίδουν την ουσία της μουσικής στα παιδιά.


 Tη τρέχουσα χρονιά εγκολπιάστηκε στη Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής Μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Αυστρίας, διδάσκοντας Ερμηνεία και Εκτέλεση Παραδοσιακού Βιολιού στα ελληνικά ηχοτοπία.

 Επίσης διευθύνει τη χορωδία παραδοσιακού τραγουδιού του Λυκείου Ελληνίδων των Αχαρνών.

Επιπρόσθετα, είναι βασικό μέλος δύο εκ των σπουδαιότερων ορχηστρών παραδοσιακών εγχόρδων της χώρας: Romana Orchestra και Antonis Apergis Strings Orchersta. Ακόμα, δραστηριοποιείται έντονα με σημαντικούς πολιτιστικούς φορείς συμμετέχοντας σε παραστάσεις σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Συνεργάστηκε επίσης με γνωστούς συνθέτες και ερμηνευτές: Χρήστο Λεοντή, Λάκη Χαλκιά, Βασίλη Λέκκα, Μαρία Σουλτάτου, Λιζέτα Καλημέρη, Μαρία Αναματερού, Αρετή Κετιμέ, κ.α. Αξίζει να αναφερθεί η συμμετοχή του σε τηλεοπτικές εκπομπές όπως «Στην υγειά μας», «Έχει γούστο», «Μουσική παράδοση».

 Σημαντική είναι επίσης η προσφορά του στη δισκογραφία (πάνω από 50 ηχογραφήματα) με σημαντικότερη αυτή στο δίσκο της Μαρίας Αναματερού «Οπού αγαπάς και όπου γης» έχοντας τη μουσική παραγωγή και ενορχήστρωση του δίσκου.

Ονοματεπώνυμο: Θεολόγος Μιχελλής Ηλικία: 36 Τόπος καταγωγής: Πάτμος

Τι θέλατε να γίνεται από μικρός:
Νομίζω ότι είχα αποφασίσει ήδη απ’ το δημοτικό ότι θα ακολουθήσω την οδό της μουσικής μιας και ο παππούς μου, συνονόματος και ομότεχνος, ξεκίνησε από εκείνη την ηλικία να μου δείχνει τα πρώτα βήματα στο βιολί με πολύ γρήγορα και εντυπωσιακά αποτελέσματα.

Σχολείο:
Ολοκλήρωσα και το Λύκειο στην Πάτμο

Πότε ξεκινήσατε  να ασχολείσθε με την μουσική και ποιο ήταν το έναυσμα για να ξεκινήσετε:

     ¨Όπως σας είπα και παραπάνω ο παππούς μου, ήταν σπουδαίος παραδοσιακός βιολιστής του νησιού, ο οποίος ήταν η αφορμή να μυηθώ στην τέχνη του βιολιού και εν γένει στο μαγικό κόσμο της μουσικής. Πιο συγκεκριμένα, ένα χειμώνα στη Γλυφάδα, όπου έμεναν για πολλά χρόνια εκεί, ήμουν δεν ήμουν 9 χρονών, πηγαίνοντας για κάποιες μέρες να τους δω, ο αδερφός του παππού μου, μου έφερε ένα βιολί που το είχε ξεχασμένο από τα παιδικά του χρόνια στην αποθήκη  και μου το χάρισε, με την ευχή κάποια μέρα να κάνω αυτό που δεν κατάφερε εκείνος.. να παίξω! Αυτό ήταν η αρχή όλων, ένας έρωτας γεννήθηκε..

Ποιες ήταν οι δράσεις που πήρατε μέρος (μικρός και μεγάλος):

Πολύ γρήγορα άρχισα να εξελίσσομαι στο όργανο και αυτό με έφερε κοντά σε πολιτιστικές εκδηλώσεις.. Δειλά δειλά σε πανηγύρια, στο σχολείο και μετέπειτα σε μουσικοχορευτικές εκδηλώσεις και συμμετοχές σε γλέντια, γάμους κτλ. Στην εφηβεία άρχισα να παίζω επαγγελματικά και να ταξιδεύω εκτός Πάτμου συμμετέχοντας σε μεγάλες εκδηλώσεις και φεστιβάλ. ¨Επειτα ως φοιτητής η καλλιτεχνική ομπρέλα άνοιξε διάπλατα και οι συμμετοχές έγιναν αμέτρητες και πολυποίκιλες. Με το πανεπιστήμιο επίσης συμμετείχαμε σε σπουδαίες συναυλίες  στο Ηρώδειο,  Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στη Γαλλία αποκομίζοντας τεράστια εμπειρία!  

Ποιες οι δυσκολίες για έναν νέο να ασχοληθεί με την μουσική:

Οι δυσκολίες στην σημερινή εποχή εστιάζονται κυρίως στο οικογενειακό περιβάλλον, υπό την έννοια ότι πολλοί γονείς διστάζουν να κατευθύνουν το παιδί τους στη μουσική λόγω επαγγελματικής ανασφάλειας. Επίσης στην επαρχία κυρίως δεν υπάρχουν παντού οι υποδομές και το εκπαιδευτικό προσωπικό που θα στηρίξουν τις επιθυμίες των νέων. Το κόστος αγοράς κάποιων οργάνων  αλλά και τα δίδακτρα, άλλος ένας βραχνάς στον οικογενειακό προϋπολογισμό. Ακόμα, οι σύγχρονες ανάγκες και οι σχολικές απαιτήσεις, δεν αφήνουν ικανό χρόνο στους νέους να ασχοληθούν με κάποιο όργανο το οποίο θέλει αρκετές ώρες μελέτης και αφοσίωσης. Παρόλα αυτά όμως, πιστεύω ότι ο νέος που έχει το «μικρόβιο» και το ταλέντο θα βρει τρόπο να τα ξεπεράσει όλα τα παραπάνω διότι θα είναι ζωτικής σημασίας η επαφή αλλά και η έκφραση του μέσω της μουσικής.

Τι προσφέρει η μουσική παιδεία:

Φωτογραφία της Στέλλα Καρατζά.
Στην ερώτηση αυτή μπορούμε να γράψουμε πραγματικά σελίδες. Κυρίως όμως, μια μοναδική, υγιή κοινωνικοποίηση των νέων ειδικά στην εποχή της παγκοσμιοποιημένης υποκουλτούρας. Η διαδικασία της μάθησης σε θέτει αντιμέτωπο με τον εσωτερικό σου κόσμο και την ψυχοσύνθεση σου και χαρίζει κλειδιά στα αδιέξοδα. Σε μυεί σε έννοιες όπως συνέπεια, δομή, μελέτη, προσπάθεια, ήθος,  επιμονή, υπομονή, συνεργασία, ομάδα. Σου δίνει τέλος όλα εκείνα τα εργαλεία να δημιουργήσεις και να εκφραστείς, τι ποιο σημαντικό?  

Πώς βλέπεται την Χίο βάση του μουσικού σχολείου που έχει, και τι λείπει από την Χίο:

Προτίστως είναι ευτύχημα που υπάρχει ένα μουσικό σχολείο το οποίο δίνει δυνατότητες σε παιδιά με ταλέντο και καλλιτεχνικές ανησυχίες να εκφραστούν και να κοινωνικοποιηθούν μέσω της μουσικής και ευρύτερα της καλλιτεχνικής οδού.  Ακόμα ένας τέτοιος δημόσιος φορέας σε μια εποχή παγκοσμιοποιημένη και αποπροσανατολιστική, αποτελεί δίαυλο επικοινωνίας και ευκαιρίας αλληλεπίδρασης των νέων με κοινές ανησυχίες και όνειρα!
Αυτό που λείπει από τη Χίο είναι ο πολιτιστικός προσανατολισμός, κάτι το οποίο αποτυπώνεται και στην σχέση της τοπικής κοινωνίας και του ρόλου που καλείται να διαδραματίσει το μουσικό σχολείο. 
Εκτός των άλλων, είναι κρίμα ένα νησί με τέτοια μουσική κληρονομιά και με τον απόηχο της σμυρνέϊκης πολιτιστικής παρακαταθήκης, να είναι έρμαιο επί το πλείστον της μαζοποιημένης κουλτούρας (βλέπε στην πλειοψηφία τρόπο διασκέδασης – πανηγύρια- γλέντια κτλ). ¨Αρα το μουσικό σχολείο έχει ηθικό χρέος να ανοίξει δρόμους…

Τι είναι αυτό που σας κάνει να θέλετε να έρχεστε έστω και κάθε 15 μέρες στην Χίο:



Η αλήθεια είναι πως μέσα σε 6 μήνες διδασκαλίας και επαφής με τα παιδιά του μουσικού, αναπτύξαμε μια ιδιαίτερη σχέση εμπιστοσύνης και αλληλεπίδρασης. Μια μαγιά ταλαντούχων νέων που έψαχνε τον «εμπνευστή» της! Μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα δουλέψαμε σπουδαίο ρεπερτόριο, ενορχηστρωτικές και ερμηνευτικές τεχνικές μα κυρίως να είμαστε σύνολο, ομάδα! Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν σε επαγγελματικό επίπεδο. ¨Ολο αυτό είναι κρίμα να μείνει μια αποσπασματική προσπάθεια. Γι’ αυτό και παρόλη τη δυσκολία του εγχειρήματος λόγω απόστασης, θα εισηγηθώ να συνεχίσω το έργο αυτό ως εξωτερικός συνεργάτης του σχολείου. Η συγκυρία αυτή αποτελεί ευκαιρία και χρέος!

Σας επηρεάζει η κριτική:
¨Όχι αρνητικά, εφόσον είναι καλοπροαίρετη και προέρχεται από ανθρώπους που έχουν μια συνάφεια με το αντικείμενο.

Σε ποια λάθη δείχνεις τη μεγαλύτερη επιείκεια:
Σ αυτά τα οποία δεν γίνονται εκούσια.

Αισθάνεστε δικαιωμένος από τις επιλογές σας:

Επί το πλείστον ναι. Σίγουρα πάντα υπάρχει η σκέψη του τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά. Αλλά και τα λάθη υπάρχουν για να γινόμαστε πιο ώριμοι.

Τι είναι για σας επιτυχία:

Η επίτευξη των στόχων και η πληρότητα που δημιουργεί αυτή.

Ποια θεωρείς ως τη μεγαλύτερη επιτυχία σου:
Το να προσπαθώ να γίνομαι καλύτερος και σοφώτερος. Η δια βίου μάθηση είναι κάτι που με εκφράζει και το ακολουθώ πιστά στη ζωή μου αλλά και στη τέχνη μου, μιας και αυτή είναι ανεξάνλτητη!

Ποιο είναι το μότο σου:
Ο εχθρός του καλού, είναι το καλύτερο!

Πείτε μας λίγα λόγια για τα ταξίδια σας στην Αυστρία:
Στην Βιέννη συνεργάζομαι στενά εδώ και 4 χρόνια, από την αρχή της λειτουργίας της, με την Σχολή Βυζαντινής και Παραδοσιακής μουσικής της Ιεράς Μητροπόλεως Αυστρίας. Είμαι υπεύθυνος της διδασκαλίας Παραδοσιακού βιολιού αλλά και των ομαδικών σεμιναρίων (Workshop) Π.βιολιού στα ελληνικά ηχοτοπία. Ο χώρος που γίνονται τα μαθήματα είναι πραγματικά ιστορικός (Ιερά Μητρόπολη Αυστρίας) ο οποίος λειτουργεί περίπου 200 χρόνια και ταξιδεύει στους αιώνες τον ελληνικό πολιτισμό! Οι σπουδαστές τέλος είναι Έλληνες της Αυστρίας, Αυστριακοί, Γερμανοί, Ιρλανδοί, μουσικόφιλοι, φοιτητές, επαγγελματίες, καθηγητές βιολιού. Τα σεμινάρια επιβεβαιώνουν ότι η μουσική είναι παγκόσμια γλώσσα που επικοινωνεί τους λαούς!

Να σε συγκρίνω με τον Νικολό Παγκανίνι... αντίστοιχα στην παραδοσιακή μουσική:
Μεγάλη μου τιμή να με συγκρίνετε με ένα μύθο της παγκόσμιας μουσικής, ωστόσο οι μεγάλες αυτές μουσικές προσωπικότητες αποτελούν φάρο στη μουσική πορεία μου.

Και τέλος ένα όνομα Μαρία Αναματερού:
Μια λέξη ταυτόσημη με τη Μαρία είναι η «έμπνευση».

Πρωτοειδωθήκαμε στο στούντιο για την ηχογράφηση ενός αγαπημένου τραγουδιού «Δεν ξημερώνεις» και έκτοτε συνεργαζόμαστε και μοιραζόμαστε τις καλλιτεχνικές μας ανησυχίες επί σκηνής και όχι μόνο! Η Μαρία υπήρξε κατά κάποιο τρόπο η μούσα μου, πριν την γνωρίσω ήδη, όπου όλο αυτό φώτισε και άνθισε, όταν ο ένας συνάντησε τον άλλον, με μία βέρα στο δεξί χέρι και με την πιο όμορφη πρόσθεση που τραγουδάει  ο Ν.Παπάζογλου στο τραγούδι του, 1+1 κάνει 3!!

Υ.Γ Το τραγούδι που σφυρίζεις κάνοντας ντους;
Ίσως αυτό που άκουγα τυχαία στο ραδιόφωνο του αμαξιού λίγο πριν φτάσω σπίτι..

Και τώρα η συζήτηση με τον κ Νιίκο Σολάρη:


 Ο κ Σολάρης λοιπόν όπως σας είπα παραπάνω είναι ένας πολυβραβευμένος χοροδιδάσκαλος, ο οποίος ξεκίνησε ως χορευτής το 1965 και το 1972 ανέλαβε τη διδασκαλία των χορών στο Λύκειο Ελληνίδων Σύρου για 44 χρόνια.

Τα τελευταία χρόνια έχει δημιουργήσει το «Άρωμα Παράδοσης» ένα παραδοσιακό εργαστήρι στη Σύρο που ασχολείται με τη λαογραφία τους χορούς και τα παραδοσιακά παιχνίδια.  45 Χρόνια δάσκαλος και έχει γυρίσει πολλά μέρη εντός και εκτός Ελλάδος, του είχε γίνει και πρόταση από την Χίο να έρθει, αλλά δεν βολεύουν τα δρομολόγια με τις Κυκλάδες...  



Μου είπε λοιπόν ο κ Νίκος το βιολί είναι πάρα πολύ δύσκολο όργανο, δεν έχει τάστα, τα χωρίσματα που έχει η κιθάρα είναι τελείως κενό και εκεί που θα πατήσεις πρέπει να είναι σωστή η νότα αλλιώς θα σου βγει φάλτσο, ο Θεολόγος είναι φαινόμενο, είναι φανταστικός, πολύ καλός άνθρωπος και πολύ καλό παιδί, το ζει αυτό που κάνει και το αγαπάει.

Είναι πάρα πολύ λεπτολόγος μου λέει να σκεφτείς ότι όταν τον καλέσαμε να παίξει στη Σύρο για τα 100 χρόνια του λυκείου, του είπαμε θέλουμε αυτά τα κομμάτια, και όταν ήρθε είχε τους μουσικούς 4 ώρες για να βγει αυτό που ήθελε, να μην βγει προχειρότητα.

( Αυτό το έζησα του είπα κ Νίκο με τα παιδιά στην χορωδία.
Τα παιδιά όμως το αγκάλιασαν αυτό το κομμάτι, η κ Μαρία Αναματερού μου είπε, ότι άκουγα τον Μιχελλή στο τηλέφωνο να είναι κουρασμένος αλλά και τόσο ευτυχισμένος με τα παιδιά έβγαλε όμως ένα καταπληκτικό σύνολό!)

Το παρακάτω κείμενο μας το αφηγείται ο κ Σολάρης .

Εχετε τον καλύτερο δάσκαλο μου λέει ....Τον ξέρω από 8 ετών, και να σου πω πως τον γνώρισα.

Τον Σεπτέμβριο του 1993 ήμουν με την χορευτική ομάδα του Λυκείου Ελληνίδων Σύρου στην έκθεση τουρισμού (ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ) στην Θεσσαλονίκη.

Από κάποιο προσωπικό πρόβλημα δεν μπορούσε να έρθει στην Θεσσαλονίκη ο δικός μας βιολιτζής ο κ. Αντώνης Δαλέζιος. Τότε βρήκα μια άλλη λύση να παίξει βιολί ο Μέμης Ροσσολάτος και κιθάρα αναγκαστικά ο Γιάννης Αργυρίου.

Εδώ αρχίζει η συγκινητική Ιστορία. Όπως είμαστε στο περίπτερο της Σύρου στην Έκθεση Τουρισμού, έρχεται μια ευγενική κυρία και μου λέει, μπορεί να παίξει το παιδί βιολί;

Γυρνάω και βλέπω ένα χαριτωμένο μικρό παιδί που πήγαινε Τετάρτη Δημοτικού. Απορημένος, ρωτάω την κυρία, αν γνωρίζει βιολί; και εκείνη μου απάντησε μάλιστα γνωρίζει.
Δεν έμενε τίποτα άλλο παρά να πω Μέμη δώσε το βιολί σου στο παιδί. Πραγματικά μείναμε με το στόμα ανοιχτό. Η πρώτη μου ερώτηση ήταν από πού είσαστε; Από την Πάτμο μου απάντησε.
Η δεύτερη ερώτησή μου, τι κάνετε εδώ ;
 Η απάντηση της μητέρας ήταν ότι είμαστε στο περίπτερο της Πάτμου. Δεν έχασα ευκαιρία εγώ και της πρότεινα να παίξει βιολί στην παράσταση που θα δίναμε την επόμενη μέρα σε ειδικό διαμορφωμένο χώρο. Η απάντηση ήταν θετική και Δεν περιγράφεται με λόγια το τι έγινε στην παράσταση με τον μικρό Θεολόγο.

Ο κόσμος τον παρότρυνε να συνεχίζει να παίζει και όχι μόνο αυτό έγινε πρόταση να εμφανιστεί σε ζωντανή εκπομπή που γίνονταν στην Θεσσαλονίκη με τον Ανδρέα Μικρούτσικο.

Πράγματι ο δεξιοτέχνης μικρός Θεολόγος την άλλη μέρα εμφανίστηκε στην εκπομπή του Μικρούτσικου. Η ωραία αυτή έκπληξη έφθασε στο τέλος της αφού εμείς θα έπρεπε να γυρίσουμε Σύρο και ο Θεολόγος με την μητέρα του στην Πάτμο.

Ανταλλάξαμε τηλέφωνα με την υπόσχεση την δικιά μου να μην χαθούμε και ότι σύντομα θα ξανασυναντηθούμε.

Πράγματι τον Μάρτιο του 1994 παίρνω τηλέφωνο την μητέρα του Θεολόγου να την ρωτήσω αν θέλουν να έρθει στην Σύρο να παίξει Βιολί στα Ερμουπόλεια .

Ήταν μεγάλη η χαρά τους και αποδέχτηκαν την πρόσκλησή μου. Έγραψα μια κασέτα με τα τραγούδια που ήθελα να παίξει και του την έστειλα στην Πάτμο. Σε δύο μέρες από τότε που έλαβε την κασέτα με παίρνει τηλέφωνο και μου λέει κ. Νίκο τα έμαθα. Ήρθε στην Σύρο μαζί με τους γονείς του και τους φιλοξένησα στο Κίνι.

Στις 7 Αυγούστου 1994 στην πλατεία Μιαούλη καταχειροκροτήθηκε αυτό το παιδί φαινόμενο…

Δεν τελειώσαμε εδώ , τον ρώτησα το επόμενο χρόνο αν θέλει να έρθει πάλι στα Ερμουπόλεια του 1995.Δέχτηκε την πρόσκληση. Του έστειλα πάλι μια κασέτα με τα τραγούδια που ήθελα να παίξει. Τον Αύγουστο ήρθε αυτή την φορά με την αδελφή του. Για δεύτερη χρονιά ο κόσμος έμεινε αμίλητος παρακολουθώντας αυτό το καταπληκτικό φαινόμενο που λέγεται Θεολόγος Μιχελής.

Η ιστορία όμως του μικρού Θεολόγου δεν τελείωσε εδώ. Μία φίλη μας από την Αθήνα που έμενε στο σπίτι μου στο Κίνι ήθελε να πάει στην Πάτμο Να προσκυνήσει.


Της έδωσα το τηλέφωνο να πάει να μείνει στην μητέρα του Θεολόγου που είχε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Όταν πήγε στην Πάτμο η μητέρα του Θεολόγου εξέφρασε τις ευχαριστίες προς το πρόσωπό μου για τις προσκλήσεις και τις μουσικές που του έστελνα για να μαθαίνει καινούργια ακούσματα.



Το πρόβλημα της μητέρας και του πατέρα του Θεολόγου ήταν ότι δεν υπάρχει δάσκαλος μουσικής στην Πάτμο. Τότε η γνωστή μου τους πρότεινε μια εξαδέλφη της από την Αθήνα.
Πράγματι για πέντε χρόνια χειμώνα καλοκαίρι μια φορά τον μήνα πήγαινε η δασκάλα μουσικής στην Πάτμο. Τελευταία φορά που είδα τον Θεολόγο ήταν όταν για τα 80 χρόνια του Λυκείου Ελληνίδων οργάνωσα εκδρομή με κρουαζιερόπλοιο. Στις 7 Σεπτεμβρίου 1995 το κρουαζιερόπλοιο έπιανε Πάτμο.
Πήρα τηλέφωνο τον Θεολόγο να είναι κάτω στο Λιμάνι και να παίζει την Φραγκοσυριανή την ώρα που θα βγαίνουν οι Συριανοί από τις βάρκες στην Πάτμο. Αυτή ήταν και τελευταία φορά που έβλεπα τον μικρό ταλαντούχο Θεολόγο Μιχελή. Από τότε είχαμε μόνο τηλεφωνική επικοινωνία.Με ενημέρωνε κ. Νίκο τελείωσα το Δημοτικό,κ. Νίκο είμαι στο Γυμνάσιο, κ. Νίκο είμαι Λύκειο, κ. Νίκο συνεχίζω τα μαθήματα μουσικής, κ. Νίκο πέρασα στην μουσική σχολή της Κέρκυρας, κ. Νίκο Φεύγω Φαντάρος, Κ. Νίκο Απολύθηκα.



Είχα μια συνεχή ενημέρωση για τον πλέον μεγαλύτερο Θεολόγο.
Πως έρχονται όμως τα πράγματα, για αυτό στην αρχή αναφέρω ότι μοιάζει με μυθιστόρημα. Τον Σεπτέμβριο του 2007 πηγαίνουμε με το χορευτικό στην Θεσσαλονίκη. Φεύγοντας από το περίπτερο της Περιφέρειας και πηγαίνοντας προς το περίπτερο της Σύρου, με ρωτάει ο γιος μου ο Γιάννης , Νίκο πως γνώρισες τον Θεολόγο στην Φιλοξένια; Άρχισα να του λέω την Ιστορία, αλλά η απόσταση ήταν μικρή και δεν πρόλαβα να την τελειώσω.






Φθάνοντας στο περίπτερο μου Λέει ο Δημήτρης Ρούσσος (Ντέμης), Νίκο σε γυρεύει ο κύριος. Γυρνάω βλέπω ένα νεαρό ψηλό παιδί. Ορίστε του λέω τι Θέλετε; Εκείνος μου απαντάει με ξέχασες Νίκο; ποιος είσαι; Η απάντηση πραγματικά μας ξάφνιασε όλους, είμαι ο Θεολόγος.

Πραγματικά μείναμε άφωνοι που λίγο πριν ο γιος μου ρωτούσε πως γνώρισα τον Θεολόγο στην Φιλοξένια. Η χαρά μας ήταν απερίγραπτη.Σε ερώτησή μου τι κάνεις εδώ; πραγματικά η απάντησή του μας συγκίνησε όλους.

Είμαι δάσκαλος μουσικής στο Πανεπιστήμιο της Θεσσαλονίκης. Η χαρά όλων ήταν απερίγραπτη που από τη Θεσσαλονίκη γνώρισα ένα μικρό ταλαντούχο βιολιτζή και μετά από χρόνια συναντήθηκα πάλι στην Θεσσαλονίκη με ένα πλέον δάσκαλο μουσικής στο πανεπιστήμιο. Η χαρά μου ήταν δάκρυ , ήταν συγκίνηση , ήταν μια ικανοποίηση ότι το μικρό αυτό παιδί που του έστελνα τις κασέτες να φθάσει τόσο ψηλά. Μετά την Θεσσαλονίκη κατέβηκε Αθήνα. Όταν ανέβαινα Αθήνα συναντιόμαστε για ένα καφέ ή ποτό.

Να πούμε ότι όταν ήταν Θεσσαλονίκη έκανε μια πρόταση να κατέβει με την ορχήστρα του Πανεπιστημίου να δώσουν μια συναυλία στο Θέατρο Απόλλων. Με ενέργειες του Νίκου Απέργη προς τον Δήμο έγινε δεχτή η επιθυμία του Θεολόγου να έρθει στην Σύρο.
Ήταν μια εκδήλωση καταπληκτική με παραδοσιακά και λαϊκά ακούσματα. Στις 30 Απριλίου με 2 Μαΐου 2010 πήγαμε στο Λίμνη της Εύβοιας με το Λύκειο Ελληνίδων αλλά δεν είχαμε βιολιτζή . Έκανα ένα τηλεφώνημα στον Θεολόγο και εκείνος πρόθυμα ήρθε στην Λίμνη μαζί με την Μαρία Αναματερού αφιλοκερδώς.
Μπορούσα να γράψω και αλλά πολλά, όπως για τα 100 χρόνια του Λυκείου αλλά σταματώ εδώ…
Ένα τηλεφώνημα του Θεολόγου πριν λίγους μήνες μου αναγγέλλει ένα χαρμόσυνο γεγονός .


Νίκο παντρεύομαι και θέλω να έρθεις στον Γάμο μου. Αν και ήταν δύσκολα λόγω αναχώρησης του Άρωμα Παράδοσης για την Γαλλία, δεν μπορούσα να αρνηθώ να μην συμμετέχω σε άλλη μια χαρά για το πολύ καλό φίλο Θεολόγο Μιχελλή.

Η σύντροφος της ζωής του αλλά και καλλιτεχνικό του ταίρι είναι η εξαίρετη παρουσία αλλά και φωνή, Μαρία Αναματερού.

Τέλος η καινούργια της παράσταση φέρει τον τίτλο "Εκ Βαθέων" και θα περιοδεύσει σε Ελλάδα και εξωτερικό υπό την ενορχήστρωση-επιμέλεια του εμβληματικού Θεολόγου Μιχελλή-συνεργάτη και συνοδοιπόρου

Η συνέντευξη έγινε στο μπαλκόνι του κ Μιχελλή με θέα το Αιγαίο!

Το Βιντεο που τραγουδάει!!






Ευχαριστώ το κ Νίκο Σολάρη τον κ Γιώργο Σολάρη τις αδελφές Αφροδίτη και Παναγιώτα Στυλιανοπούλου  το  https://cyclades24.gr και την Μαρία Αναματερού για την συμετοχή τους στο αρθρο.



Share:

2 σχόλια:

  1. ευχαριστούμε Αστέριε για την πλήρη ενημέρωση. το Μουσικό Σχολείο της Χίου είναι η αδυναμία μου και επιλογή μου,ότι αφορά λοιπόν το Μουσικό σχολείο με ενδιαφέρει.είναι πολύ καλό αξιόλογοι καλλιτέχνες να ενδιαφέρονται και να πλαισιώνουν το σχολείο μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

HOUSE OF TASTE

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Ενημερωθήτε για νέες αναρτήσεις.

Labels

Blog Archive

Recent Posts

Unordered List

  • Lorem ipsum dolor sit amet, consectetuer adipiscing elit.
  • Aliquam tincidunt mauris eu risus.
  • Vestibulum auctor dapibus neque.

STAN BY