katarraktisvillage

110 Χρόνια Ελευθερίας !!! Άλλα ανά των αιώνων Πολλές, Ελληνικές - Διαφορετικές- Σημαίες-Λάβαρα, έχουμε ύψωση κατά καιρούς δείτε τες!!

Φώτο politischios.gr
Μιας και φέτος στις 11/11/2012 η Χίος γιορτάζει τα 110 χρόνια συμπλήρωσης Ελευθερίας από τους Τούρκους είπα να το γιορτάσω αλλιώς και όχι με της σχετικές δηλώσεις μπλα μπλα μπλα κτλ. και ψάχνοντας βρήκα κάτι που δεν υπάρχει περίπτωση να μάθουν τα παιδιά μας στο σχολείο,,, αλλά και από εμάς λίγοι το ξέρουν.


(Δεν υπάρχει κάτι τέτοιο πουθενά στον κόσμο!!!
Ότι και να γίνει, όπως πάει να γίνει , ότι σκέφτονται να μας κάνουν ότι και ότι και ότι, δεν μπορούν να μας σβήσουν γιατί όπια πέτρα και να σηκώσεις σε όποιο μέρος του κόσμου και να πας παντού υπάρχει το Ελληνικό στοιχείο !!!)

Ελληνικές σημαίες και σύμβολα στο πέρασμα της ιστορίας και των αγώνων .

Μία μικρή ιστορία πίσω από κάθε σημαία ... συνθέτουν όλες μία μεγάλη ιστορία ... την Ελληνική!



Στην παραπάνω φωτογραφία βλέπετε την σημαία πλοίου των Ψαρών το 1821, με σταυρό, άγκυρα και λόγχη,σύμβολα της Φιλικής Εταιρείας και την επιγραφή ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ Η ΘΑΝΑΤΟΣ - ΨΑΡΑ. Η σημαία αυτή ήταν υψωμένη στο θωρηκτά « Ψαρά» κατά τις ναυμαχίες της Έλλης 3 Δεκ. 1912,
και της Λήμνου, 5 Ιαν. 1913.

Η αλήθεια είναι ότι το όλο θέμα ξεκίνησε όταν η μικρή,,, που είχαμε πάει στα ψαρά το καλοκαίρι είδε την σημαία των ψαρών και είχε απορίες,,, συζητήσαμε κάποια πράγματα,, και το έψαξα λίγο παραπάνω... Έτσι θα δείτε <<όλες>> νομίζω τις Ελληνικές σημαίες που έχουν κυκλοφορήσει, όσες βρήκα, μπορεί να λείπουν κάποιες οπότε όποιος ξέρει μπορεί να μου στείλει ένα μήνυμα να την ανεβάσω και αυτή.

Πρώτα βέβαια θα σας βάλω την Σημαία που σηκώθηκε στην Χίο μετά την απελευθέρωση της Χίου από του Τούρκους το 1912.



 Η ιστορία της είναι θαυμάσια !!

Όταν ένα κορίτσι η Ευγενία Μαδιά, κόρη του ιατρού Κωνσταντίνου Μαδιά, είδε τον Ελληνικό στόλο στο λιμάνι της Χίου, έβγαλε από το μπαουλάκι της τα υφάσματα που είχε φυλάξει και από αυτά προσπάθησε να φτιάξει την σημαία. 
Βλέπουμε πως τα χρώματα δεν είναι πιστά της γαλανόλευκης, ούτε 9 οι γραμμές αλλά 7. Εντούτοις ο Διοικητής, τόσο πολύ συγκινήθηκε με την φιλοπατρία και την ενθουσιώδη αυτή κίνηση της δεσποινίδος Μαδιά, ώστε αυτήν ανύψωσε ως την πρώτη σημαία της Ελεύθερης πια Χίου στο Διοικητήριο.

Ξεκινάμε λοιπών .

Πρώτα η Σημαία και από κάτω η εξήγηση!!

Έχουμε Σήμερα


 Η σημαία του Γιάννη Σταθά, μια από αυτές των σκλαβωμένων Ελλήνων, όμοια με την πρώτη επίσημη σημαία ξηράς της Ελλάδας. 0 σκιαθίτης αρματολός τη χρησιμοποίησε στο στολίσκο του το 1800.


 H σημαία στους χρόνους της Βασιλείας: του Οθωνα (1833-1862), του Γεωργίου Α' (1863-1913), του Κωνσταντίνου Α' (1913-1917 και 1920-1922), του Αλέξανδρου Α' (1917-1920), του Γεωργίου Β' (1922-1924).


Των Φρουρίων και των Ταγμάτων Πεζικού, σύμφωνα με το διάταγμα 540 της 15ης Μαρτίου 1822. Μέχρι το 1978 ήταν και η επίσημη σημαία της Ελλάδας


Η αρχική πολεμική σημαία της Πολεμικής Αεροπορίας, που βρισκόταν σε χρήση από το 1931, όταν ιδρύθηκε το Οπλο της Αεροπορίας, μέχρι και το 1980. Τότε αντικαταστάθηκε το κυκλικό εθνόσημο με τον Αρχάγγελο Μιχαήλ επί νεφών

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΜΙΚΗΣ ΑΕΡΟΠΟΡΙΑΣ
(1932 ΕΠΙ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ ΖΑΙΜΗ)


Η σημαία του πυρπολητή Κωνσταντίνου Κανάρη.


Των αδελφών Καλλέργη, πριν από την Επανάσταση. Μοιάζει πολύ με τη σύγχρονη.

Η σημαία των Ελληνικών Πολεμικών πλοίων που καθορίστικε με το Προεδρικό διάταγμα 540 στις 15 Μαρτίου 1822 . Μετά την κατάργηση της εμπορικής ναυτικής σημαίας το 1828 καθιερώθηκε ως Ναυτική σημαία της Ελλάδας

Σημαία της Κρήτης. Πριν από το 1453 και σε όλη τη διάρκεια της Τουρκοκρατίας χρησιμοποιούσαν κόκκινη σημαία με την εικόνα του προστάτη του νησιού, Απόστολου Τίτου.

Των Επτανήσων κατά την περίοδο της βρετανικής κυριαρχίας [1815-1864]. Η βρετανική σημαία προστέθηκε το 1817. Το φτερωτό λιοντάρι του Αγίου Μάρκου κρατούσε το Ευαγγέλιο από το οποίο ξεπετάγονταν επτά κοντάρια.

Ο θυρεός του Γενικού Επιτελείου Στρατού με το δικέφαλο αετό και την επιγραφή «ΕΛΕΥΘΕΡΟΝ ΤΟ ΕΥΨΥΧΟΝ».

Η ναυτική σημαία της Ηγεμονίας της Σάμου.

Του Ανδρέα Λόντου κατά τον πρώτο χρόνο της Επανάστασης. Με αυτή κατέλαβε το φρούριο της Πάτρας στις 21 Μαρτίου 1821.

Χρησιμοποιήθηκε στο ολοκαύτωμα της Μονής Αρκαδίου το 1866. Ανήκε στον οπλαρχηγό Γεώργιο Δασκαλάκη. Φέρει το σταυρόμε το ΙΣ ΧΣ ΝΙ ΚΑ και τα αρχικά Κ(Κρήτη), Ε(Ενωση), Ε(Ελευθερία) ή θ(θάνατος).

Του Μιχαήλ Παλαιολόγου (1261-1282), που ανακατέλαβε την Πόλη στις 15 Αυγούστου 1261. Τα δύο στέμματα συμβολίζουν τις ισάριθμες πρωτεύουσες: την Κωνσταντινούπολη και τη Νίκαια.

Η αρχαία ρωμαϊκή, που χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα χρόνια του Βυζαντίου. Λέγεται ότι σχεδιάστηκε από το στρατάρχη Μάριο και αρχικά έφερε ασημένιο αετό με ανοιχτές φτερούγες και χρυσούς κεραυνούς στα νύχια του.

Η σημαία της Κρητικής Πολιτείας.

Η Βυζαντινή μετά το 395 μ.Χ. Μετά την πρώτη χρήση του σταυρού από τον Μέγα Κωνσταντίνο

Η σημαία του Κωνσταντίνου Παλαιολόγου. Αποτελεί εξέλιξη της βυζαντινής με το δικέφαλο αετό να εμφανίζεται σε διάφορες εκδοχές.

Μία απ τις σημαίες των Συνταγματικών της Περαχώρας, μετά το 1822.

Η επίσημη της Διοικήσεως της Σάμου κατά το πρώτο έτος της Επανάστασης (όμοια με αυτή της Φιλικής Εταιρείας).

Η σημαία του Αλέξανδρου Υψηλάντη.Είχε το σταυρό με ένα στεφάνι δάφνης και την επιγραφή "ΕΝ ΤΟΥΤΩ ΝΙΚΑ" .

Η σημαία του Κατσώνη του Λάμπρου .
(1752-1804) ήταν Έλληνας ναύαρχος του ρωσικού ναυτικού, ιππότης, & ήρωας του απελευθερωτικού κινήματος του 1787.

Η σημαία των οπλαρχηγών από τα Αγραφα με την δική της ξεχωριστή σχεδίαση , όπως εξάλλου και κάθε "τοπική" κοινωνία που συνήθιζε να υιοθετεί την δική της σημαία σύμφωνα με τα γούστα των τοπικών οπλαρχηγών .

Αλλη μία σημαία που χρησιμοποιήθηκε στα πρώτα χρόνια της επανάστασης . Η σημαία του Δημήτριου Πλαπούτα . Κλασσική άσπρη με τον γαλάζιο σταυρό και τα αρχικά του "Ιησούς Χριστός Νικά" .

Ήταν η σημαία του Γεώργιου Σαχτούρη . Συνήθως στα νησιά του Αιγαίου οι σημαίες έμοιαζαν αρκετά μεταξύ τους και έφεραν σύμβολα και χαρακτηριστικά επηρεασμένα από την "Φιλική εταιρεία" .

Ηταν η σημαία της Επτανήσου. Υψώθηκε πρώτη φορά στην ακρόπολη της Κέρκυρας στις 13/1/1801 . Απεικονίζει ένα φτερωτό λιοντάρι .

Σημαία της Μάνης . Χρησιμοποιούσαν την λέξη "ΝΙΚΗ" και όχι "ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ" γιατί ως γνωστό η Μάνη ήταν πάντα ελεύθερη

Σημαία του σύντεκνου οπλαρχηγού Αντώνιου Σήφακα κατά την Κρητική Επανάσταση του 1866 .

Σημαία των Σπετσών . Σταυρός για την χριστιανοσύνη , ανεστραμμένη ημισέληνος για την πτώση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας , δόρυ για την Ελληνική δύναμη και άγκυρα για την επιμονή του αγώνα ....

Οι σημαίες των Σπετσών και των Ψαρών έφεραν την επιγραφή "Ελευθερία ή Θάνατος" . Την σημαία την χρησιμοποιήσε αργότερα και ο Ανδρέας Μιαούλης .

Σημαία της Υδρας , με τον σταυρό και το φίδι . Οι νησιώτες παρομοίαζαν το φίδι με τους Τούρκους που τρώει τα "αυγά" του γένους .

Η παλαιότερη και πιο γνωστή σημαία της Επανάστασης . Σχεδιασμένη από τον Παλαιών Πατρών Γερμανό , Εχει τα σύμβολα της "Φιλικής Εταιρείας . Την ύψωσε ο Γεώργιος Σισίνης στην Ηλιδα το 1821 . Σήμερα είναι στο Εθνικό Ιστορικό Μουσείο .

Την χρησιμοποιούσαν οι Κολοκοτρωναίοι από τον 18ο αιώνα . Από το 1806 και ο θεόδωρος Κολοκοτρώνης είχε τον σταυρό του Αγίου Ανδρέα ως σύμβολο - σημαία .

Σημαία του Αρείου Πάγου υψώθηκε στην ανατολική Ελλάδα στις 19/1/1821 . Σταυρός = πίστη , καρδιά = αγνότητα επανάστασης , άγκυρα = σταθερότητα του σκοπού της ελευθερίας .

Αυτή θα μπορούσε να είναι η σημερινή μας σημαία αφού είχε προταθεί από τον Ρήγα (1757-1798) ως σημαία της "Ελληνικής Δημοκρατίας" . Βλέπετε το ρόπαλο του Ηρακλή και τρεις σταυρούς .

Κυμάτιζε από το 1431 μέχρι και το 1639 σε Πελοπόννησο και Ηπειρο . Γνωστή και ως σημαία των Σπαχήδων , η σημαία είχε στην μέση τον Άι Γιώργη .

Η σημαία του Κορκονδείλα Κλαδά. Υψώθηκε το 1464 στην Πελοπόννησο , το 1479- 1481 κυμάτιζε στην Μάνη και το 1482 στην Χιμάρα .Αποτελεί μία από τις πιο γνωστές Ελληνικές σημαίες των σκλαβωμένων Ελλήνων .

Διάφορες αμαρτωλές να το πω;;;;;


Σημαία που ύψωσε ο αρματολός του Παρνασσού Λάμπρος Τσεκούρας. H σημαία έφερε σταυρό, σε συνδυασμό με τον αετό. Πέρα από τον γνωστό πουλί σταυραετό, τα διάφορα κοσμήματα που φορούσαν τότε και οι σημαίες αυτές ονομάζονταν σταυραετοί.

Αναπαράσταση σημαίας των Φαναριωτών στη Βλαχία κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας.

Σημαία του Μερκουρίου Θεοδώρου Μπουά τέλη του 15ου αιώνα. Για τις υπηρεσίες στις μεγάλες δυνάμεις ενάντια στους Οθωμανούς του προσφέρθηκαν έξι σημαίες. Την σημαία αυτή την δώρισε ο αυτοκράτορας της Γερμανίας Μαξιμιλιανός ο Α΄.

Ναυτικές σημαίες της Ελλάδας και της Σμύρνης κατά την διάρκεια της Τουρκοκρατίας. Το κόκκινο συμβολίζει την Τουρκία που έχει σκλαβωμένους τους Έλληνες που συμβολίζει το μπλε. Βλέπουμε ότι το μπλε είχαν συνδέσει οι Τούρκοι με την Ελλάδα.

(Αναπαράσταση) Σε ιστορικό αρχείο της Εθνικής Βιβλιοθήκης με αριθμό 8711 αναφέρεται ότι , η πρώτη σημαία της επανάστασης ανυψώθηκε στα Καλάβρυτα και έφερε σταυρό με 16 λωρίδες από κάτω με την επιγραφή: ή ελευθερία ή θάνατος.

Σημαία που ύψωσε άγνωστος καπετάνιος. Το λευκό σημαίνει την λύτρωση με την βοήθεια του σταυρού και το μαύρο την αδούλωτη Ελληνική ψυχή. Ο σταυρός αυτός είναι του Saint Piran, προστάτου άγιου των ανθρακωρύχων κασσίτερου της Κορνουάλλης, και χρησιμοποιείται από τον 15ο αιώνα σε διάφορες σημαίες.


Σημαία που χρησιμοποίησαν οι Έλληνες εθελοντές στην εκστρατεία του Ναπολέοντα στην Αίγυπτο το 1798. (Εθνικό Ιστορικό Μουσείο).

Στον πίνακα έξοδος του Μεσολογγίου βλέπουμε την σημαία που ύψωσαν οι Μαυρομιχαλαίοι το 1769 στην επανάσταση που υποκινήθηκε από την Ρωσία. Παρόμοια σημαία ύψωσαν ο Μελισσηνός Μακάριος και οι Κολοκοτρωναίοι.

 Στο πίνακα η πολιορκία της Τριπολιτσάς βλέπουμε ένα τύπο σημαίας που χρησιμοποιούσαν στην επανάσταση.

Σημαία με κόκκινο σταυρό χρησιμοποιούσαν οι οπλαρχηγοί των Αγράφων και οι Καλαρρυτήνοι της Ηπείρου.

Με Αγίους!!

Οι Μακεδόνες χρησιμοποιούσαν σημαίες που έφεραν τον άγιο Δημήτριο. Οι Πελοποννήσιοι τους στρατηλάτες Άγιο Γεώργιο και Άγιο Δημήτριο με την επιγραφή "εν τούτω νίκα"

H σημαία που ύψωσε ο Μάρκος Μπότσαρης στο Σούλι στις 26 Οκτωβρίου του 1820.


Οι Χειμαριώτες χρησιμοποιούσαν σημαίες που έφεραν τους ταξιάρχες Μιχαήλ και Γαβριήλ.

Σημαία του καπετάν Τζιουβάρα το 1770, στην άλλη πλευρά είχε προσθέσει την εικόνα της Παναγίας. Την ίδια σημαία χωρίς τον χριστό σήκωσαν οι Μαυρομιχαλαίοι στην υποκινούμενη επανάσταση από την Ρωσία το 1769.


Ο Λάμπρος Κατσώνης είχε χρησιμοποιήσει στο στόλο του παρόμοια σημαία .

Σημαία της Θράκης και της Ρωμυλίας και των περιοχών γύρο από την Κωνσταντινούπολη.

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΜΕΝΙΔΙΩΤΩΝ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΦΙΛΙΚΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΩΝ ΠΕΖΙΚΟΥ
ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΑΝΘΙΜΟΥ ΓΑΖΗ
ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΟΜΑΧΟΥ ΗΛΙΑ ΔΕΛΗΓΙΑΝΝΑΚΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΔΙΑΚΟΥ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΚΑΣΤΕΛΟΡΙΖΟΥ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΜΑΡΚΟΥ ΜΠΟΤΣΑΡΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΝΑΡΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΙΚΑΡΙΑΣ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ
ΝΑΥΤΙΚΟΥ, 1822-1828

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΩΝ ΕΠΙ ΦΡΑΓΚΟΚΡΑΤΙΑΣ


ΣΗΜΑΙΑ ΠΑΡΕΛΑΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΟΝ ΕΠΙ ΙΩΑΝΝΟΥ ΜΕΤΑΞΑ (1936)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΒΟΡΕΙΟΥ ΗΠΕΙΡΟΥ


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΗΡΙΟΥ
ΠΑΤΡΩΝ ΜΕ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ
ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ ΤΟΥ ΟΘΩΝΟΣ


Η ΣΗΜΑΙΑ ΠΟΥ ΔΙΕΣΩΣΕ Η ΧΑΡΙΚΛΕΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑ
ΤΟΥ ΑΡΚΑΔΙΟΥ (1866)


Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΥ
ΣΩΜΑΤΟΣ ΔΑΓΚΛΗ ΣΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1854 ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ,
ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΚΑΙ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ


Η ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ ΤΗΣ ΚΡΙΜΑΙΑΣ (1854)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΕΜΙΚΟΥ
ΝΑΥΤΙΚΟΥ
ΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΛΑΟ


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΤΟΥ Β' (1936)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΠΛΑΠΟΥΤΑ


ΤΟ ΜΠΑΙΡΑΚΙ ΤΟΥ ΣΑΧΤΟΥΡΗ

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΟΥ Α' (1914)

ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΟΧΟΥ (1914)

ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ (1914)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΒΑΣΙΛΙΣΣΗΣ ΜΗΤΡΟΣ (1914)



ΣΗΜΑΙΑ ΤΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ
(ΕΠΙ ΙΣΑΑΚΙΟΥ ΚΟΜΝΗΝΟΥ)

ΦΟΙΝΙΚΙΣ (ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ)


ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ
ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΩΝ
(ΕΠΟΧΗ ΜΕΓ. ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ)




ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ
(ΕΠΙ ΙΟΥΛΙΑΝΟΥ ΤΟΥ ΠΑΡΑΒΑΤΟΥ)



ΣΗΜΑΙΑ ΤΟΥ ΣΤΡΑΤΟΥ
(ΕΠΙ ΝΙΚΗΦΟΡΟΥ ΦΩΚΑ)

ΣΗΜΑΙΑ ΤΩΝ ΠΟΝΤΙΩΝ


Και τέλος τα κοντάρια 



Τα κοντάρια που στηρίζονταν οι σημαίες στην επανάσταση τελείωναν σε διάφορα σχέδια που είχαν θέμα τον σταυρό. Αυτά ονομάζονταν επίστεψη. Η επίστεψη τελείωνε σε λόγχη για να χρησιμοποιείται σαν όπλο. Το κάτω μέρος των κονταριών ήταν επίσης μυτερό για να μπήγεται εύκολα στο έδαφος.



Ελπίζω να σας άρεσε,,,, για να ξεφύγουμε λίγο από τα επιτειακά που ακούμε κάθε χρόνο,,
απλά μια χάρη κοινοποιήστε το να το μάθουν όλοι!!

Από τα ελληνικά αρχεία.


Share:

Η μουσική είναι ένα ολόκληρο σύμπαν μας λέει ο μικρός Μανώλης

Νιώθεις πολύ ευχάριστα να μιλάς με έναν νέο με όνειρα και προσγειωμένο.

Τον ακούσαμε στο μέγαρο μουσικής, εκπληκτικός  ο Μανώλης, του ζήτησα να μας πει δυο λόγια και ετοιμάσαμε την συζήτηση μας. Αργήσαμε λίγο γιατί είχε πρόβες για την δεύτερη παράσταση στο Μέγαρο. Επίσης είχε και τα γενέθλια του πριν λίγες μέρες!
 Στα 19 του το ζήτησα στα 20 κάναμε την κουβέντα  λέω χαριτολογώντας \Πάμε να γνωρίσουμε τον Μανώλη

Ονοματεπώνυμο: Εμμανουήλ Ζαχαράκης • Ηλικία : 20

• Τόπος καταγωγής:

Γεννήθηκα στην Αθήνα, μεγάλωσα στη Μυτιλήνη, ο πατέρας μου έχει καταγωγή από το Ηράκλειο Κρήτης και η μητέρα μου από τα Ιωάννινα.

Τι ήθελες να γίνεται από μικρός:

Ο πατέρας μου, ως πληροφορικός, από την αρχή με έβαζε σιγά-σιγά στους υπολογιστές, αλλά επειδή η οικογένειά μου λάτρευε τη μουσική, στη Β' Δημοτικού μου πήρε ο πατέρας μου ένα αρμόνιο και αργότερα μία δασκάλα στο σπίτι. Από τότε, δεν μου πέρασε τίποτα άλλο από το μυαλό όσον αφορά τον επαγγελματικό μου προσανατολισμό.

Στη Γ' Λυκείου, μου είχε κάνει μία συνάδελφός σας μία ερώτηση «εάν θα ασχοληθώ με τη μουσική» και αμέσως απάντησα χωρίς σκέψη «δεν ακολουθώ εγώ τη μουσική, αλλά η μουσική με ακολουθεί».

Για μένα, η μουσική είναι σαν ένα λιβάδι, όπου μέσα μπορεί να φυτρώσουν αρωματικά λουλούδια, άνθη, δέντρα, τσουκνίδες, αγριόχορτα κ.λπ. Βλέπω λοιπόν τη μουσική σαν μια επιστήμη που θα πρέπει να διαλέξει κάποιος με ποιον τομέα (δηλαδή με ποιο είδος φυτού, ή ακόμα με τη γη) θα πρέπει να ασχοληθεί.

Πολλές φορές σκέφτομαι ότι θα ήθελα να είχα 3 ή 4 ζωές για να μπορέσω να μάθω όσα περισσότερα γίνεται πάνω στη μουσική. Για αυτό διάλεξα το τμήμα μουσικολογίας του ΕΚΠΑ, που βασικά θέτει τα θεμέλια στην επιστήμη της μουσικής.

Σχολείο:
Μουσικό Σχολείο Μυτιλήνης (Α’ και Β’ Γυμνασίου, 2014-2016), 1ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης (Γ’ Γυμνασίου, 2016-2017), Πειραματικό Λύκειο Μυτιλήνης (Α’-Γ’ Λυκείου, 2017-2020, βαθμός απολυτηρίου 19.3)

Σπουδές:
Έχω ολοκληρώσει τον κύκλο των σπουδών των Ανωτέρων Θεωρητικών της μουσικής, ο οποίος κύκλος περιλαμβάνει: Ειδικό Αρμονίας (3 έτη), Αντίστιξη (2 έτη) και Φούγκα (2 έτη).

Πότε ξεκινήσατε να ασχολείσθε με την μουσική :
Στην Β’ Δημοτικού.

Ποιο ήταν το έναυσμα για να ξεκινήσετε :
Αυτό βγήκε από μέσα μου, δεν υπήρξε κανένα έναυσμα. Στην ηλικία που ήμουν, δεν καταλάβαινα το τι ήταν το έναυσμα, πάντως από τότε που θυμάμαι τον εαυτό μου η οικογένειά μου άκουγε πάντα πολύ μουσική.

Ποιες οι δυσκολίες για έναν νέο να ασχοληθεί με την μουσική :

Πολλές φορές, ορισμένοι διδάσκοντες, μπορεί να χρησιμοποιήσουν λανθασμένες μεθόδους για την εκμάθηση ορισμένων στοιχείων της μουσικής.

Λόγου χάρη, κάποιος διδάσκων είναι πιθανό στην διδασκαλία του, κάτι που είναι σχετικά εύκολο, να το παρουσιάσει στον μαθητευόμενο σαν κάτι αρκετά δύσκολο, κάτι που θα δυσκολέψει περισσότερο τη λήψη γνώσεων της μουσικής από τον μαθητή.

Εκτός όμως από την διδασκαλία, μια συχνή σχετικά δυσκολία για έναν νέο που ξεκίνησε να ασχολείται με τη μουσική, είναι ότι το οικείο του περιβάλλον μπορεί να μην βρίσκει σωστή την απόφαση του νέου να ξεκινήσει να ασχολείται με τη μουσική.

Πολλοί άνθρωποι, βλέπουν τη μουσική απλά σαν διασκέδαση. Παραδείγματος χάρη, «γρατζουνάω μια κιθάρα», «τραγουδάω για την πλάκα μου». Μουσικός, κατ’ εμέ, είναι αυτός ο άνθρωπος του οποίου η μουσική καταφέρνει να «κυβερνήσει» όλα του τα κύτταρα, όταν ο ίδιος παράγει μουσική, αλλά ακόμα και όταν απλώς ακούει ένα έργο μουσικής.

Διότι, η μουσική, δεν είναι απλά μια ασχολία, είναι ένα ολόκληρο σύμπαν. Πάντως, κακά τα ψέματα, δεν υπάρχει άνθρωπος που να μην έχει ακούσει μουσική στη ζωή του!!

Τι προσφέρει η μουσική παιδεία :

Η μουσική παιδεία μπορεί να προσφέρει σε έναν μαθητευόμενο εκτός από γνώσεις πάνω στη μουσική, άποψη πάνω στο ποια είδη της μουσικής θεωρεί ότι είναι καλύτερα. Με λίγα λόγια, η μουσική παιδεία συμβάλλει στην καλλιέργεια της αισθητικής της μουσικής του μαθητή.

Επίσης, η μουσική παιδεία, είναι πολύ πιθανό να αποτελέσει το έναυσμα του μαθητευόμενου να δημιουργήσει πρωτότυπη μουσική. Εκτός όμως των παραπάνω, μέσω της μουσικής παιδείας και συγκεκριμένα της διδασκαλίας εκμάθησης ενός μουσικού οργάνου, επιτυγχάνεται η ομαδική συνεργασία διάφορων μέρων του σώματος. Καταρχήν, συνεργάζονται τα δέκα δάχτυλα των χεριών μεταξύ τους. Ακόμη, στην περίπτωση του πιάνου, θα πρέπει να συγχρονιστούν τα χέρια και τα πόδια με τον εγκέφαλό. Με λίγα λόγια, στην εκμάθηση κάθε μουσικού οργάνου υπάρχει ομαδική συνεργασία μέρων του ανθρώπινου σώματος. Ηο…

Ποιο το όραμά σου ως Μουσικός;

Η μουσική, από μόνη της, είναι ένα όραμα. Παρ’ όλα αυτά, αν πούμε ότι έχω φιλοδοξίες, όπως έχω ήδη αναφερθεί, δεν μου φτάνουν 1 ή 2 ζωές για να πραγματοποιηθούν αυτές οι φιλοδοξίες. Άρα θα περιοριστώ σε μία διαρκή εκμάθηση, ότι μπορώ περισσότερο πάνω στη μουσική και από την άλλη, μόλις θεωρήσω ότι είμαι ώριμος να αρχίσω να προσφέρω κοινωνικά ότι έχω μάθει από οποιοδήποτε μετερίζι, π.χ. είτε ως συνθέτης, είτε ως διευθυντής ορχήστρας, είτε ως δάσκαλος, είτε ακόμα σαν ένα απλό μέλος μιας πολυοργανικής συμφωνικής ορχήστρας, ακόμα δε, παρουσιάζοντας (cover) άλλα μουσικά κομμάτια, ελληνικά ή ξένα, τα οποία μου έχουν κινήσει το ενδιαφέρον π.χ. έντεχνα κομμάτια, minimal (πειραματική) μουσική ή κλασική (λόγια) μουσική.

Και τέλος πες μας λίγο τα άμεσα πλάνα σου .

Το πλάνο μου είναι να τελειώσω τη Μουσικολογία (σε 2 έτη από τώρα) με κατεύθυνση την Μουσική Τεχνολογία, μετά να πάω στη Γερμανία να κάνω μία εξειδίκευση στο πιάνο (BSe) και εκεί μπορεί να ανακαλύψω ακόμα περισσότερα πράγματα (π.χ. ελεύθερη σύνθεση, σύνθεση για κινηματογράφο/θέατρο, ή ακόμα, αν έρθουν βολικά τα πράγματα, διεύθυνση συμφωνικής ορχήστρας). Φυσικά όλα αυτά υπό την αίρεση ότι θα έχω τη δυνατότητα να βιοπορίζομαι είτε μόνος μου είτε με τη βοήθεια της οικογένειάς μου.

Πως ήταν η βραδιά στο Μέγαρο ; έχεις ξανά παίξει εκεί;

Από 12 χρονών κάνω ζωντανές εμφανίσεις στη Μυτιλήνη, πρωτίστως για φιλανθρωπικούς σκοπούς, έτσι έχω μία εξοικείωση με το κοινό, αλλά η εμπειρία μου αυτή στο Μέγαρο ήταν μοναδική.

 Στις 10 Οκτωβρίου, που είχε γίνει η πρώτη παράσταση (η δεύτερη έγινε στις 24 Οκτωβρίου), ήταν η πρώτη φορά στη ζωή μου που έπαιξα στο Μέγαρο Μουσικής! Συγκεκριμένα, οι δύο αυτές παραστάσεις έγιναν στην αίθουσα Λίλιαν Βουδούρη. Πρώτον, γιατί ήταν μια εκπληκτική παράσταση του Μάκη Ψαραδέλλη και επί τη ευκαιρία, θέλω να τον ευχαριστήσω για την τιμή που μου έκανε να με καλέσει να συμμετάσχω σε αυτήν την υπέροχη παράσταση σαν πιανίστας και επιμελητής της ορχήστρας. 
Τα δύο sold out που έγιναν καταδεικνύουν το πόσο επιτυχημένη και σωστά οργανωμένη ήταν η παράσταση, αφ’ ενός τόσο με τις μελωδίες και τα τραγούδια του Μάκη και αφ’ ετέρου την συναισθηματικότητα που κατόρθωσε αυτός ο καλλιτέχνης να μεταλαμπαδεύσει στο κοινό. Εμείς από την άλλη, συνεπικουρήσαμε μέσω των δυνατοτήτων μας σαν μουσικοί σε αυτό το έργο. Η παράσταση δε, αφήνει υποσχέσεις για να συνεχίσει, ενδεχομένως και σε άλλες αίθουσες και μεγαλύτερες, έτσι θα έχει την ευκαιρία περισσότερος κόσμος να την απολαύσει.



Επί τη ευκαιρία, θα ήθελα να σας ευχαριστήσω για την τιμή που μου κάνετε, να μου δώσετε βήμα προκειμένου να εκθέσω τόσο τη δική μου «μουσική προσωπικότητα» – ως νέος μουσικός όσο και την υπέροχη δουλειά που έχει κάνει ο Μάκης και αξίζει να την απολαύσουν όσο περισσότεροι γίνεται.



Y.Γ Καλές μουσικές διαδρομές Μανώλη!!

Share:

Αλορ Σε Λα Γκερ.....


ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ!
 

Share:

Έλα, µαµά! - Έλα, παιδί µου, πού χάθηκες;

 Τηλεφωνικός διάλογος µμάνας µε γιο που σπουδάζει σε πανεπιστήμιο της περιφέρειας…

ουπς

    Έλα, µαµά!

     Έλα, παιδί µου, πού χάθηκες;

    Πού χάθηκα, χτες βράδυ µιλήσαµε…

    Από χτες βράδυ µμέχρι σήµερα ξέρεις πόσα μπορούν να σου

     συµβούν; Ένα λεπτό θέλει να γίνει το κακό!

- Να σε παίρνω δηλαδή κάθε ΕΝΑ λεπτό;


- Λέω, παιδί µου… Της Μαρίας ο γιος δεν πήγε για γκοφρέτα απ’ το περίπτερο και έσπασε το χέρι του ;

-Δεν τρώω γκοφρέτες!

-Τεστ εκανες;

-Τι τεστ ρε μάνα έγκυος θα μείνω;;

Για τον ιο βρε αθεοφοβαι,δεν φοβάσαι τώρα;


- Σκούφο φοράς;

- Μες στο σπίτι, πας καλά;

- Γιατί φοράς έξω απ’ το σπίτι;

- Κανένα παιδί δεν φοράει σκούφο!


- Δεν µε νοιάζει τι κάνουν τα άλλα παιδιά, το δικό µου µε νοιάζει! Να φοράς σκούφο και να καλύπτεις και τα αυτιά, από τα αυτιά κρυώνει ο άνθρωπος!

- ∆εν κάνει κρύο!

- Μια ζωή «δεν κάνει κρύο» και µια ζωή έτρεχα για αντιπυρετικά! Μυαλό δεν θα βάλεις ποτέ, κοτζάµ άντρας είσαι πια!

- Άσε µε, ξέρω τι κάνω!

- Την τύφλα σου ξέρεις, µικρό παιδί είσαι ακόµα!


- Τι είµαι τελικά, ρε µάνα, κοτζάµ άντρας ή µικρό παιδί;

- Τα γάντια τα µάλλινα τα φοράς; Από τα χέρια κρυώνει ο άνθρωπος!

- Τα φοράω!

- Δεν τα φοράς, ψέµατα µου λες για να µε ξεφορτωθείς! Πες µου τώρα ότι περπατάς και ξυπόλυτος στα µωσαϊκά, από τα πόδια κρυώνει ο άνθρωπος!


- Μάνα δεν είµαι στην Αλάσκα, στα Γιάννενα είµαι!

- Ο Θοδωρής Κολυδάς είπε ότι έχει κρύο στα Γιάννενα!

- Κι εγώ ο Θάνος Κιπεράκης σου λέω ότι ∆ΕΝ έχει κρύο στα Γιάννενα!

- Και γιατί να πιστέψω εσένα κι όχι τον επιστήµονα;

- Γιατί ο επιστήµονας δεν ζει στα Γιάννενα!


- Τουλάχιστον το φερµουάρ του µπουφάν σου µέχρι επάνω να το σηκώνεις! Όχι να αφήνουµε τα λαιµά έξω, από τα λαιµά κρυώνει ο άνθρωπος!

- Ναι, µάνα! Ναι, ναι, ναι! Έξω έχει 20 βαθµούς κι ο τρελός του χωριού θα κυκλοφορεί στην πόλη µε γάντια, σκούφο, κασκόλ, µπουφάν κι ένα αερόθερµο αγκαλιά! Να γελάσουν λίγο κι οι πικραµένοι που τους κόβουν την επικουρική!

- Θα σου στείλω µε το ΚΤΕΛ γεµιστά που σ’ αρέσουν!

- ∆εν µου αρέσουν τα γεµιστά!


- Τι λες τώρα; Μικρός τα τρωγες σαν τρελός, φώναζες «τέλω γεµιτά, τέλω γεµιτά», σαν να σ’ ακούω, µανάρι µου µωρέ, πουλάκι µου εσύ, τι καλό παιδί που ήσουνα, µε τα ωραία σου τα µαλλάκια, µε τις µπουκλίτσες σου… λούστηκες;

- Τι λες τώρα; Από το λούσιµο κρυώνει ο άνθρωπος!

- Γεµιστά σου ‘βαλα µπόλικα να τρατάρεις και τον καθηγητή σου, εξετάσεις έρχονται!


- Μάνα, σε χάνω!

- Γιατί παιδί µου, τι έχω και µου το κρύβετε;

- Όχι, σε χάνω, λέω, δεν έχω σήµα… Αντε γεια…

- Το κινητό είναι φορτωµένο;

-Και το κινητό είναι φορτωµένο κι εγώ επίσης!

- Φορτωµένο να το ’χεις για την κακιά στιγµή… Της Καλλιόπης η Μαρία…

- Μάνα, σε κλείνω…

- Να σου στείλω το εσωθερµικό το σώβρακο; Και να αλλάζεις κάθε µέρα… Του Προκόπη ο Αντωνάκης ξεράθηκε στο Μετρό κι ήταν µε τρύπιο µποξεράκι, ρεζίλι έγινε η µάνα του!

- Μάνα, έλεος, λυπήσου µε, δεν αντέχω άλλο!

- Αγόρι µου, µάνα είναι µόνο µία!

- Ευτυχώς, µάνα! Ευτυχώς! ∆εν θ’ άντεχα και δεύτερη!😂

Share:

H υπέροχη και διαχρονική ερμηνεύτρια Αγνή. Ποιο γλυκιά δεν έχει

Πριν λίγες μέρες κάναμε μια συζήτηση με τον Μάκη για το Μέγαρο Μουσικής εκεί λοιπόν έμαθα ότι σε λίγες μέρες θα δώσει άλλη μία συναυλία και θα τιμήσουν την κ Αγνή-Agni . Τον άκουγα και σκεφτόμουν διάφορα... 
Χμ λέω πρέπει να την γνωρίσω, τι να γνωρίσω δηλαδή που μου έπεσαν τα μούτρα, σας το λέω ζήτησα ταπεινά συγνώμη από  το ( Τιμώμενο πρόσωπο για την πολυετή της προσφορά στο τραγούδι  η υπέροχη και διαχρονική ερμηνεύτρια <Αγνή>)
Στις ερωτήσεις που τις έκανα προσπάθησε να με καλύψει για την αμάθεια μου, έτσι κάναμε μια συζήτηση πολύ όμορφη.

Λοιπόν η κ Αγνη (Αναστασία Ζαχαράκη)

Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Αθήνα .

Μία εκδρομή με τα Αγγλικά, έγινε ή αφορμή να αρχίσει να τραγουδάει επαγγελματικά στο club Camping στην Νέα Κηφισιά .

Από τότε μέχρι σήμερα, εμφανίστηκε σε μεγάλες πίστες, συναυλίες και εμφανίσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό .

Τραγουδάει σε πέντε γλώσσες.

Συνεργάστηκε με κορυφαίους συνθέτες και τραγουδιστές.

Επίσης συμμετείχε σε πολυάριθμες φιλανθρωπικές εκδηλώσεις με σκοπό να βοηθήσει τον συνάνθρωπο.

Τηλεοπτικά ή παρουσία της  στα κανάλια είναι πλούσια !

Έχει ηχογραφήσει για όλες σχεδόν τις γνωστές δισκογραφικές εταιρίες .

Πρόσφατα κυκλοφόρησαν τραγούδια της στα σύγχρονα μέσα επικοινωνίας. (Διαδίκτυο )

 Είναι μια τιμή και αναγνώριση για την προσφορά μου στο Ελληνικό τραγούδι και μου δίνει χαρά! μου λέει για την τιμητική βραδιά σε λίγες μέρες 

 Σχέδια για το μέλλον δεν κάνω. Παίρνω τη ζωή όπως έρχεται .

Προς το παρόν γράφει μουσική και στίχους .

Θαυμάζει τον Μάκη τον Ψαραδέλλη για το ταλέντο του και για το ήθος του .

 Ακούει μουσική από όλα σχεδόν τα είδη . . Ξένη και Ελληνική.

Έχει ξεκινήσει ένα cd με δικά της τραγούδια , του Μάκη Ψαραδελλη και τής Ελένης Μπελιμπασάκη .

Το όραμα της ... Ζούμε σε μια εποχή πού δεν θα λεγα ότι είναι ρομαντική. Μάλλον επιθετική και αλλοπρόσαλλη. Ελπίδα μόνο έχω, να υπάρχουν καλές μουσικές προτάσεις , για να αντέξουμε .

Αγάπησε το τραγούδι μέσα από την Μητέρα της, πού της τραγουδούσε πάντα με την υπέροχη γλυκιά φωνή της.
Άλλωστε ο παππούς μου μου λέει ήταν δεξιός ψάλτης. Οπότε, είναι και τα γονίδια .

Στα άμεσα σχεδία της είναι ή συναυλία στο Μέγαρο και διάφορες άλλες εμφανίσεις !!  

Υ.Γ Οπότε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 24 Οκτώβρη, μετά την πρώτη της μεγάλη επιτυχία πριν λίγες μέρες. 
Θα ταξιδέψουμε 100 χρόνια πίσω στον πόνο και την οδύνη της Μικρασιατικής καταστροφής, μέσα από τον στίχο και τη μουσική που έγραψε ο αγαπημένος φίλος μου τραγουδοποιός <Μάκης Ψαραδέλλης>...Τιμώμενο πρόσωπο για την πολυετή της προσφορά στο τραγούδι θα είναι η υπέροχη διαχρονική ερμηνεύτρια <Αγνή>. Επίσης συμμετέχει η εξαιρετική χορωδία από την <Ένωση Απανταχού Μανιατών "Η Μάνη"> με την προσωπική επίβλεψη της προέδρου του κυρίας <Δήμητρας Κούβαρη>
Share:

Αξίες, οικογένεια και παράδοση... Πάει και το Αλάτι της γης ..αλλού

Ήταν η πρώτη ανακοίνωση της εκπομπής.

Στο πλαίσιο της αναδιαμόρφωσης του νέου προγράμματος της ΕΡΤ το αυριανό επεισόδιο του Αλατιού "Οδοιπορικό στη Ν. Λακωνία" δεν θα μεταδοθεί.
Τα νέα επεισόδια του Αλατιού που ήδη γυρίζονται θα μεταδοθούν από Νοέμβριο και θα υπάρξει σχετική ανακοίνωση και τρέιλερ από την ΕΡΤ.

Τελικά μάθαμε ότι η εκπομπή μεταφέρετε στην ΕΡΤ3 κάθε Σάββατο πρωί 11:00 με 13:00

Τι να σχολιάσεις και τι να πεις δηλαδή.
Το αλάτι της γης» συνοδεύει την οικογένεια μου στο Κυριακάτικο τραπέζι, το οποίο είναι το μόνο που βρισκόμαστε όλοι μαζί. Μια υπέροχη νότα παράδοσης αλλά και κοινής ψυχαγωγίας. 
Έχουμε χορέψει πολλές φορές με τα μουσικά ακούσματα που αναπαράγει αυτή η κιβωτός της παραδοσιακής μουσικής.
 Έχουμε καμαρώσει και έχουμε κλάψει βλέποντας τα παιδιά μας τους φίλους μας τους γονείς μας τους παππούδες μας ανά την Ελλάδα που δεν τους έχουμε δίπλα μας.


Θεωρώ πως είναι υποβάθμιση για την εκπομπή και τους συντελεστές της η μεταφορά σε άλλη συχνότητα, σε άλλη ημέρα, σε άλλη ώρα.
Η χαμηλή ακροαματικότητα της εκπομπής θα επιβεβαιώσει τα παραπάνω λέει ένας φίλος.
Κρίμα για την ελληνική λαϊκή παράδοση και πολιτισμό!

 Αν και ευτυχώς πλέον η τεχνολογία επιτρέπει να επιλέγει ο τηλεθεατής ποτέ και τι θα δει εντούτοις είναι κρίμα που αποφασίστηκε να αποσυνδεθεί αυτή η εκπομπή από το Ελληνικό Κυριακάτικο τραπέζι.

Μια μικρή προσπάθεια γίνεται από τον κόσμο να στείλουν τα παράπονα τους στην ΕΡΤ.

Ετσι θέλουμε και εμείς να συνδράμομε να σας ενημερώσουμε να στείλετε το παράπονο σας 

Εδώ είναι η σελίδα ΕΠΟΙΚΙΝΩΝΙΣΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ ΤΗΣ ΕΡΤ  πρέπει να σωθεί η εκπομπή παιδιά !
Share:

Συζήτηση μια μέρα μετά το Μέγαρο Μουσικής! Μάκης Ψαραδέλης

 Ο Μάικ , έτσι τον φωνάζω εγώ ( Μάκης Ψαραδέλης) έχουμε ξανά μιλήσει και ποιο παλιά με τον Μάκη σε (2 Αρθρα) τον τελευταίο καιρό τον παρακολουθώ να μας εκπλήσσει ευχάριστα !

Το μυαλό μου γυροφέρνει στα πρώτα χρόνια της γνωριμίας μας που του έλεγα άντε να πας στην Αθήνα καλά ήταν με την Μυτιλήνη! Προχθές το λέγαμε και γελούσαμε, προφητείες μου λέει φίλε χαχαχαχα


Μπαίνω στα βαθιά!!

Ποια είναι τα σχέδιά σου για το μέλλον;

Κατ' αρχάς σε ευχαριστώ πολύ για τη σημερινή μας κουβέντα.

Μόλις χθες είχαμε την πρώτη μας sold out παράσταση στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών στην αίθουσα διδασκαλίας της μουσικής βιβλιοθήκης Λίλιαν Βουδούρη.

Ένα αφιέρωμα στους μικρασιάτες πρόσφυγες μέσα από τα δικά μου τραγούδια.

Θέλω να συνεχίζω να παρουσιάζω αυτή την παράσταση και σε άλλους χώρους. Είμαστε σε συζητήσεις.

Υπάρχει κάποιος μουσικός  που θαυμάζεις ιδιαίτερα;

Ένας; Είναι πάρα πολλοί εκείνοι που εκτιμώ και θαυμάζω και με κάποιους είχα την τύχη και τη χαρά να συνυπάρξω μαζί τους.Αγαπώ τους ανθρώπους της τέχνης που υπηρετούν τον πολιτισμό με ήθος, αγάπη και παίρνουν θέση σε καίρια ζητήματα. Αυτούς θαυμάζω.

 Ως μουσικός, τι είδους μουσική προτιμάς να ακούς;

Ότι έχει αλήθεια και ταυτότητα .

Οποιοδήποτε είδος μουσικής που δε στοχεύει σε μια πρόσκαιρη επιτυχία.

Έχεις  ξεκινήσει να γράφεις το επόμενο CD σου;  Αν ναι, μπορείς  να μας πεις δύο λόγια;

Ετοιμάζω ένα δίσκο ο οποίος είναι αφιερωμένος στα εκατό χρόνια μικρασιατικής μνήμης με πολύ σημαντικούς τραγουδιστές και δημιουργούς όπως ο Γιώργος Νταλάρας,η Βιολέτα Ίκαρη,ο Γεράσιμος Ανδρεάτος ε!μη τους πω όλους χαχαχα. Να αφήσω και κάτι έτσι για το "ξάφνιασμα".


                                       


Ποιο το όραμά σου ως Μουσικός;

Να ακούω παντού τραγούδια που έχουν καλοσύνη και ευγένεια.

Με ποιον τρόπο «εισχώρησε» η ΜΟΥΣΙΚΉ  στη ζωή σου;

Νομίζω γεννήθηκα με τη μουσική μέσα μου.

Η μητέρα μου τραγουδά φανταστικά και γράφει όμορφα τραγούδια ενώ ο μπαμπάς άκουγε τους μεγάλους μας συνθέτες όπως ο Χατζιδάκις,ο Θεοδωράκης,ο Κουγιουμτζής,ο Λοΐζος,ο Σπανός...Ήμουν "καταδικασμένος" λοιπόν... Ευλογία μεγάλη.

Τελικά το Ταξίδι από την Μυτιλήνη στην Αθήνα ήταν γενναίο;;


Το ταξίδι Μυτιλήνη Αθήνα κι Αθήνα Μυτιλήνη κρύβει βράχους,ξέρες, φουρτούνες,μπόρες αλλά και λιμάνια φωτεινά ,ξωκλήσια στις κορφές των νησιών,γλάρους,ανοιχτά πανιά...

Είναι μια υπέροχη διαδρομή 

Και τέλος πες μας λίγο τα άμεσα πλάνα σου και συνεργασίες!

Εμφανίζομαι 14 και 21 Οκτώβρη με το Γεράσιμο Ανδρεάτο στο Ίλιον Plus 

σε ένα πρόγραμμα με τραγούδια δικά μας και δημιουργών γνωστά που αγαπήσαμε πολύ!

Υ.Γ

Προς τιμή του μου λέει, ρε φίλε εντάξει αυτά για μένα αλλά θα ήθελα να σου πω και για μια κοπέλα που είναι μαζί μας και είναι από της Οινούσσες την Αναστασία.

Με μεγάλη μου χαρά του λέω και μεγάλη σου τιμή.

Η Αναστασία Βογιατζή είναι ένα ταλαντούχο κορίτσι από τις Οινούσσες που έχω τη χαρά και την τιμή να συνεργάζομαι μαζί της.

Είναι μαθήτρια του σπουδαίου σολίστα Μανώλη Καραντίνη και παίζει φυσικά μπουζούκι.

Έχουμε εμφανιστεί σε συναυλίες στο Καλλιμάρμαρο,στο Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας με το Γεράσιμο Ανδρεάτο και πρόσφατα στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών  με Τα Φώτα Απέναντι .

Η Αναστασία είναι υπεύθυνη στο μουσικό εργαστήρι της Ένωσης Απανταχού Μανιατών Η Μάνη


Υ.Γ 2 

Καλή επιτυχία σας εύχομαι παιδιά! επίσης κάποια στιγμή θέλω να μιλήσω και με την Αναστασία ε.

Επίσης στους φίλους αναγνώστες να προτείνω μια δυνατή ερμηνεία του Μάκη που την ακούω χρόνια και με γεμίζει!! Το παλιό μου παλτό  

και ένα δικό του 

Κι αν τα καράβια Μάκης Ψαραδέλλης (Καλλιμάρμαρο)



Share:

Κοτόπουλο με Ουίσκι συνταγηηηηηηη

 Κοτόπουλο με Ουίσκι Αγοράζετε ένα κοτόπουλο 1200 γρ. και ένα μπουκάλι Ουίσκι.

 Προβλέψτε, αλάτι, πιπέρι, ελαιόλαδο, και μπέικον σε λωρίδες. 
Για καλό και για κακό βεβαιωθείτε ότι έχετε και ένα βάζο μαγιονέζα.

Τυλίξτε το κοτόπουλο με τις λωρίδες, αλατοπιπερώστε, και ρίξτε μια υποψία ελαιόλαδου . 
Προθερμάνετε τον φούρνο σε μεσαία θερμοκρασία, (220 βαθμοί ή θερμοστάτης στο 5 ) για 10 λεπτά. Σερβιριστήτε ένα ποτήρι Ουίσκι και πιείτε το. 
Βάλτε το κοτόπουλο στον φούρνο αφού πρώτα το τοποθετήσετε σε κατάλληλο σκεύος. 
Βάλτε και πιείτε ακόμα ενα ποτήρι Ουίσκι.
 Επαναλάβατε αυτό το βήμα άλλες δυο φορές.

Μετά από ένα τέπαρτο φουρνίστε το άνοιγμα για να επιβλέψετε το κλείσιμο του ψοτόπουλου. 
Λιάστε ξανά το ουικάλι του Μπίσκη και καπιατήτε μια καλή λουγία.
 Μετά από ένα κετα.. οχι πέταρτο της ώρας, αργότερα τελος πάτνων .... κλιτρίστε μέχρι τον μπούρνοανοίφτε την χόρτα, ξεγυρνίστε, απαναδονήστε...βάλτε τελος παντων το φωτόπουλο απ την αλλη καφήστε σε μια λωκο καλέκρα και καβετάστε κανα'δυό φατήρια Κίσκη αμόκα. 

Νυστε, λυστε ψηστε το κουφόλουπο για μιση φώρα ακόμα. 3 λοτήρια αρφότερα .... 
Ζαμέψτε το γατόπουλο απο χαμω, (επεσε το μακαλισμένο) , καφαρίστε το και γάλτε το σε μιάτο.

 Φτάτε τα κούτρα σας απο το νέσιμο στο κάτωμα απ τα γάδια που μυθικαν στα κλαπάκια της μουζινας μην αποχειραθητε να κησωθειτε, μια φαρά ειμαστε εδω μάτω απομελειώστε το δουκάλι του Ρίσκι αργόμπερα σαρθήτε ως το κρεμάτι και κοιθωμητε ως το χρωι 

Την επομενη μέρα , παρτε ενα αλκα σελτζερ Πηγαινετε να φάτε κρύο kοτόπουλο με μαγιονεζα και καθαρίστε το μπουρδέλο που δημιουργήσατε στην κουζινα! 

Tην άλλη βδομάδα θα δοκιμάσουμε την Κρητική συνταγή : Κατσικάκι με τσικουδιά !!
Share:

Η λύση που βρήκαν οι Χιώτες ... «ζωντανά λάφυρα» σκλαβοπάζαρα ..1822 ---2022

Το πιο σπαρακτικό θέαμα είναι τα σκλαβωμένα γυναικόπαιδα που έφεραν από τη Χίο. Αγόρια και κορίτσια σέρνονται στους δρόμους δεμένα το ένα με το άλλο και οδηγούνται στα σκλαβοπάζαρα. Κοπέλες κρατούσαν στο χέρι ένα χαρτί με το όνομα των Τούρκων κυρίων τους που έμειναν στην Χίο. Μη μπορώντας να τις συνοδέψουν οι ίδιοι, τις έστειλαν στη διεύθυνση των σπιτιών τους στην Πόλη, ως σκλάβες...».


Αυτά μετέδιδε το τηλεγράφημα του Ολλανδού διπλωμάτη Gaspar Testa από την Κωνσταντινούπολη την άνοιξη του 1822.Οι θηριωδίες των Τούρκων στην Χίο είχαν αφήσει το νησί ρημαγμένο. Πτώματα, ερείπια και ένα τοπίο που μύριζε στάχτη και αίμα. Και μπορεί στον υπόλοιπο κόσμο τα παραπάνω να έγιναν γνωστά από περιγραφές και αφηγήσεις με λίγες εβδομάδες καθυστέρηση, οι μεγάλες πόλεις της Μικράς Ασίας όμως, είδαν από κοντά τα χιλιάδες «ζωντανά λάφυρα» των Τούρκων.

Τα «ζωντανά λάφυρα» – Οι τεσκερέδες

Εξαθλιωμένα γυναικόπαιδα από το νησί στοιβάζονταν σε πλοία και μεταφέρονταν στις αγορές της Σμύρνης και της Κωνσταντινούπολης, όπου πωλούνταν ως δούλοι σε εξευτελιστικές τιμές, όπως αναφέρει η Μηχανή του Χρόνου.

Μέχρι την 1η Μαΐου του 1822, στην Χίο είχαν εκδοθεί πάνω από 41.000 έγγραφα ιδιοκτησίας σκλάβων – οι λεγόμενοι «τεσκερέδες».

Σύμφωνα με την γαλλόφωνη εφημερίδα της Σμύρνης Spectateur Oriental, έως τις 10 Μαΐου στο τελωνείο της Σμύρνης είχαν καταβληθεί δασμοί για 40.000 σκλάβους.

Η μοίρα των ανθρώπων αυτών ήταν τραγική. Ακόμα τραγικότερη ήταν η πορεία τους μέχρι τα σκλαβοπάζαρα.

Οι θηριωδίες των Τούρκων

Στις 30 Μαρτίου του 1822, όταν ξεκίνησε το πρώτο γιουρούσι, ο Οθωμανικός στρατός είχε σαφείς εντολές. Ο Σουλτάνος είχε διατάξει να σφαγιαστούν οι πάντες, εκτός από τα αγόρια 3-12 ετών και οι γυναίκες από 12 ως 40. Αυτοί θα αιχμαλωτίζονταν με προορισμό τα σκλαβοπάζαρα. Οι περιγραφές των όσων εκτυλίχθηκαν τις επόμενες ημέρες είναι φρικιαστικές.

Νεαρές κοπέλες βιάζονταν δημόσια στους δρόμους και νιόπαντρες μπροστά στους συζύγους τους, οι οποίοι εν συνεχεία σφαγιάζονταν. Άλλες τις βίαζαν μπροστά στους γονείς τους κι έπειτα έκοβαν τα γεννητικά όργανα των ανδρών.


Στις γυναίκες άνω των 40 έβαζαν φωτιά και τις άφηναν να καούν ζωντανές. Στις έγκυες έσκιζαν τις κοιλιές και έβγαζαν τα έμβρυα, ενώ τα μικρά παιδιά τα πετούσαν με δύναμη στα βράχια. Η μανία των εισβολέων δεν είχε προηγούμενο.

Πολλοί τούρκοι στρατιώτες έκοβαν τα κεφάλια των χριστιανών κι έπειτα έγλυφαν το σπαθί τους. Με αυτήν την κίνηση πίστευαν ότι κέρδιζαν μία θέση στον παράδεισο. Άλλους τους κρεμούσαν από τα δέντρα του νησιού για παραδειγματισμό. Κομμένα ανθρώπινα μέλη και σοροί ήταν διάσπαρτοι στους δρόμους, ενώ η θάλασσα είχε κοκκινήσει από το αίμα.

Ο καπνός από τα σπίτια που καίγονταν είχε σκεπάσει όλη τη Χίο, ενώ οι φλόγες έκαναν τη νύχτα να μοιάζει με μέρα.

Αρκετές Χιώτισσες, προτίμησαν το θάνατο από την ατίμωση και την σκλαβιά. Αυτοκτονούσαν πέφτοντας στον γκρεμό. Ορισμένες σκοτώθηκαν υπερασπιζόμενες τα παιδιά, τα αδέρφια και τους άντρες τους. Ακόμα και από αυτές που αιχμαλωτίστηκαν, κάποιες πέθαναν κάνοντας απεργία πείνας.

Όπως αναφέρει ο δημοσιογράφος από την Χίο Παναγιώτης Ξενάκης στην «Μηχανή του Χρόνου»: «Μετά το 1822, η Χίος ήταν για χρόνια ένα απέραντο έρημο κοιμητήριο. Το πρώην νησί της μαστίχας, των γιασεμιών και των εσπεριδοειδών και απ’ άκρη σ’ άκρη ήταν καταχνιά και σκοτάδι και θάνατος για χρόνια».

Τα Σκλαβοπάζαρα

Δεν υπάρχουν επίσημα στοιχεία για το μέγεθος των απωλειών. Αγγλικές πηγές αναφέρουν ότι ο πληθυσμός του νησιού προ ολοκαυτώματος ανερχόταν σε 110.000. Από αυτούς, γλίτωσαν διαφεύγοντας ή μένοντας για να καλλιεργούν μαστίχα, μόλις 20.000. Περί τους 45.000 σφαγιάστηκαν και οι υπόλοιποι πωλήθηκαν ως δούλοι.

Ο ιερέας Welsh της αγγλικής πρεσβείας στην Κωνσταντινούπολη κατέγραψε τα όσα είδε τις ημέρες εκείνες στο σκλαβοπάζαρο της πόλης του: «Οι Τούρκοι μεταχειρίζονταν τις Χιώτισσες με την εσχάτη καταφρόνηση. Τις εξέταζαν, τις πασπάτευαν όπως οι χασάπηδες τα αρνιά, και τις αγόραζαν 100 γρόσια με 3 λίρες το κεφάλι. Κάπου 500 Χιώτισσες πωλήθηκαν στην ψαραγορά».

Ο διάσημος πίνακας του Ντελακρουά με θέμα τη σφαγή της Χίου, φιλοτεχνημένος το 1824

Παρόμοιες εικόνες εκτυλίχθηκαν και στην Σμύρνη. Αλυσοδεμένα παιδιά και γυναίκες σέρνονταν σαν ζώα στους δρόμους. Πολλές είχαν δεμένο στο χέρι τους ένα χαρτί με το όνομα του κυρίου τους, καθώς είχαν αγοραστεί ήδη από κάποιον Τούρκο στρατιώτη στην Χίο. Αδυνατώντας να τις μεταφέρουν οι ίδιοι, τις στοίβαζαν σαν εμπόρευμα κατά εκατοντάδες σε πλοία και μόλις έφταναν στο λιμάνι της Σμύρνης, οι τελωνειακές αρχές φρόντιζαν για την αποστολή τους στο σπίτι του αφέντη.

Από την άλλη, οι αιχμάλωτοι που «εκτίθεντο» στα σκλαβοπάζαρα ήταν αφημένοι στα χέρια της θεάς τύχης. Πολλοί αγοράζονταν από φανατικούς μουσουλμάνους που ήθελαν να τους σφαγιάσουν, προκειμένου να κερδίσουν μία θέση στον παράδεισο. Η μοίρα τους ήταν τραγική καθώς είχαν την ίδια κατάληξη με τους συμπατριώτες τους, έχοντας όμως περάσει απάνθρωπα βασανιστήρια στο ενδιάμεσο.

Αρκετοί προωθήθηκαν σε παζάρια άλλων πόλεων. Υπάρχουν καταγραφές για Χιώτες αιχμαλώτους που έφτασαν στα σκλαβοπάζαρα της Μέσης Ανατολής, της Αιγύπτου, ακόμα και της Λιβύης.

Πολλές κοπέλες έγιναν παλλακίδες σε χαρέμια, άλλες πωλήθηκαν ως σκλάβες σε Οθωμανούς. Την ίδια μοίρα είχαν και τα αγόρια. Εν προκειμένω όμως, όσα δεν πωλήθηκαν ως δούλοι, εξισλαμίστηκαν. Έτσι, πολλά κατέληξαν να υπηρετούν σε υψηλές θέσεις της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

Χαρακτηριστική περίπτωση ήταν ο Μουσταφά Χασναντάρ του γένους Στραβελάκη, που έγινε μεγάλος βεζίρης της Τύνιδας. Ο Ετχέμ πασάς υπήρξε επίσης παιδί που αιχμαλωτίστηκε στη μεγάλη σφαγή.
Τα παιδιά που σώθηκαν

Τα τραγικά γεγονότα της Χίου συγκλόνισαν Ευρώπη και Αμερική. Για πολλές εβδομάδες, ο ευρωπαϊκός Τύπος μετέδιδε καθημερινά πληροφορίες και περιγραφές για την τύχη των κατοίκων, τις σφαγές, τις λεηλασίες και την πώληση των γυναικόπαιδων στα σκλαβοπάζαρα.

Πολλοί Έλληνες της διασποράς, συγκλονισμένοι από τα γεγονότα, ήθελαν απεγνωσμένα να βοηθήσουν τους επιζώντες.

Χαρακτηριστικό είναι ένα γράμμα που έστειλε ο Κοραής στον Βαρβάκη, παρακαλώντας τον να δώσει χρήματα για να αγοράσουν αιχμάλωτους Χιώτες:

«Φαντάσου ότι βλέπεις τον Χριστόν, επάνω εις τον Σταυρόν βρεγμένον με τα αίματά του και φωνάζοντα προς σε, τα πατρικά ούτα λόγια: Υιέ μου Βαρβάκη, πολλαί χιλιάδες αιχμαλώτων βαπτισμένων εις το όνομά μου, κινδυνεύουν την ώραν ταύτην να με αρνηθώσιν και να εναγκαλισθώσιν την βδελυράν θρησκείαν του Mωάμεθ. Iδού ο καιρός, βαφτισμένε εις το όνομά μου, αγαπητέ υιέ, να σώσης τους βαπτισμένους αδελφούς σου από τον τουρκικόν μολυσμόν».Πράγματι, η ιδέα της εξαγοράς αιχμαλώτων ευοδώθηκε και πολλοί εύποροι Έλληνες και φιλέλληνες έσπευσαν να βοηθήσουν. Οργανώθηκαν επιτροπές που αγόραζαν τα ορφανά, τα περιέθαλπαν και τους προσέφεραν στέγη και εκπαίδευση.

Ακόμη όμως και φτωχοί άνθρωποι, κυρίως Χιώτες, έδωσαν τον δικό τους αγώνα προκειμένου να εντοπίσουν και να αγοράσουν τους συγγενείς τους από τα σκλαβοπάζαρα. Στις περιπτώσεις που αυτό στάθηκε δυνατό, η επανένωση των οικογενειών ήταν συγκινητική.

Όταν ο Σουλτάνος αντιλήφθηκε αυτές τις πρακτικές, αφενός έδωσε εντολή να «εκτοξευτούν» οι τιμές των σκλάβων, αφετέρου απαγόρευσε την εξαγορά τους από Έλληνες.

Η λύση που βρήκαν οι Χιώτες ήταν να δρομολογούν τις αγοραπωλησίες μέσω ξένων πρεσβειών ή με τη βοήθεια φιλελλήνων Ευρωπαίων. Εν τέλει, με αυτόν τον τρόπο σώθηκαν αρκετά παιδιά από τον εξισλαμισμό, την σκλαβιά ή και τον θάνατο.

Παιδιά που μετά την απελευθέρωση, μεγάλωσαν σαν προσφυγάκια στην Ελλάδα, εργάστηκαν σκληρά και ευεργέτησαν τον τόπο τους. Λαμπρά παραδείγματα ο Αλέξανδρος Πασπάτης, που εξελίχθηκε σε μεγάλο γιατρό και βυζαντινολόγο και υπήρξε ιδρυτής του Ελληνικού Φιλολογικού Συλλόγου στην Αθήνα, ο Λουκάς Ράλλης, που έγινε δήμαρχος του Πειραιά και ο Αλέξανδρος Κοντόσταυλος, που εξελίχθηκε σε σημαντική πολιτική προσωπικότητα του 19ου αιώνα.

Η διακίνηση δούλων από τη Χίο διήρκεσε μήνες. Σύμφωνα με τη γαλλόφωνη εφημερίδα της Σμύρνης Spectateur Oriental, έως τα μέσα του Μαΐου του 1822, στο τελωνείο της Σμύρνης είχαν καταβληθεί δασμοί για 40.000 σκλάβους.

Οι αγοραπωλησίες σταμάτησαν οριστικά στις 19 Ιουνίου, ύστερα από επέμβαση της αδελφής του Σουλτάνου, στην οποία ανήκε η Χίος ως φέουδο.
Το δράμα των σκλάβων εμπνέει του καλλιτέχνες

Οι φριχτές εικόνες από τη σφαγή και από τους εξαθλιωμένους σκλάβους δεν ξεγράφτηκαν ποτέ ούτε από την συλλογική μνήμη.

Μεγάλοι Ευρωπαίοι καλλιτέχνες σοκαρίστηκαν τόσο από τις περιγραφές που φιλοτέχνησαν σπουδαία έργα εμπνευσμένοι από την Χίο. Ο διάσημος πίνακας του Ντε Λα Κρουά εκτίθεται μέχρι σήμερα σε περίοπτη θέση στο Λούβρο.

Το ποίημα του Βίκτωρα Ουγκώ με τίτλο «Το Ελληνόπουλο» είναι μια συγκλονιστική καταγραφή.


» Συγκεντρώστε όλα αυτά τα βάσανα μαζί, και προσθέσετε σε αυτά το σθένος και την υποταγή που αισθάνεται ένας Χριστιανός. Δεν περισσεύει χώρος για ντροπή».
Share:

ΔΗΜΟΦΙΛΗΣ

> Ελπίζουμε να βασιστούμε σε πιστούς αναγνώστες και όχι σε ακανόνιστες διαφημίσεις. Ευχαριστώ!

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Blog Archive

Recent Posts